Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Duda: Mimo, że jesteśmy spółką publiczną udało nam się zachować swoją specyfikę

  • Autor: Magdalena Brzózka, portalspozywczy.pl
  • Data: 31-03-2011, 12:22
Duda: Mimo, że jesteśmy spółką publiczną udało nam się zachować swoją specyfikę

- Z pewnością jesteśmy przeciwieństwem odpersonalizowanych, zwłaszcza międzynarodowych korporacji - mówi Bogna Duda-Jankowiak, wiceprezes zarządu PKM Duda.

Członkowie rodziny oraz przedstawiciele firmy PKM Duda zgodnie twierdzą, że są przykładem, iż rodzinny charakter firmy ma duże plusy.

- W 2009 mieliśmy bardzo poważne problemy finansowe, a nasza rodzina znalazła się pod publiczną presją. Bardzo przeżyliśmy te trudne momenty i tylko dzięki wzajemnemu wsparciu i determinacji udało się je przetrwać i wyprowadzić firmę z kryzysu. Ubiegły rok był przełomowym, pokonaliśmy problemy, zanotowaliśmy ponad 32 mln zł zysku, a udana czerwcowa emisja akcji potwierdziła, że rodzina Duda odzyskała zaufanie inwestorów. To najlepszy dowód, że firmy rodzinne mogą się z powodzeniem rozwijać - mówi Bogna Duda-Jankowiak.

Zdaniem Bogny Dudy-Jankowiak, najważniejsze jest, by nie przegapić momentu, kiedy profesjonalne zewnętrzne wsparcie jest niezbędne dla sprawnego funkcjonowania firmy.

- Nie tworzyliśmy firmy na jedno pokolenie, ważne więc jest by biznes trafił w odpowiednio przygotowane i zaufane ręce. Wszyscy znamy przecież przypadki, kiedy dzieło życia jednego pokolenia trwonione było przez następne - przestrzega Bogna Duda-Jankowiak.

Jej zdaniem przygotowanie sukcesji i umiejętne uczenie następców wymaga strategicznego podejścia, ale i trochę szczęścia, czyli chęci potomków do podjęcia trudu rozwoju odziedziczonego biznesu.

- W naszej rodzinie dzieci na szczęście nie brakuje, choć na razie są zbyt małe by cokolwiek przewidywać. Na pewno zarząd, dziś składający się nie tylko z członków rodziny, będzie uważnie przygotowywał sukcesję, tak by taka osoba znała gruntownie firmę, była odpowiednio wykształcona i co najważniejsze, jeśli będzie to osoba z rodziny - w co wierzę - chciała ją przejąć i dalej rozwijać. Firma znaczy dla nas bardzo dużo i nie pozwolimy sobie na pochopne decyzje, które zagrożą jej przyszłości - mówi Bogna Duda-Jankowiak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • dzik 31-03-2011, 19:27:
Bardzo mądre podejście, natomiast niezwykle ciężkie do zrealizowania.Znam kilku przedsiębiorców, którzy zbudowali potężne firmy i nie mają komu ich przekazać. Dzieci nie spełniają pokładanych w nich nadziei, bo zawsze obcowały z majątkiem, który nic nie kosztował. W innych przypadkach kończyło się tragedią, której nikomu nie życzę

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.