Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Cedrobu: Rozwijamy sprzedaż wędlin wieprzowych

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-09-2012, 11:51
Dyrektor Cedrobu: Rozwijamy sprzedaż wędlin wieprzowych
Dariusz Flisikowski, dyrektor ds. sprzedaży wędlin w Cedrobie

Konsumenci coraz częściej wracają do tradycyjnych smaków wędlin. Z mięsa kurczaka nie udałoby nam się wyprodukować tak wielu rodzajów wędlin zaspokajających te potrzeby. Wieprzowina daje więcej możliwości, możemy zaproponować naszym klientom bardziej różnorodne produkty w kategorii szynek, wędzonek i kiełbas – mówi Dariusz Flisikowski, dyrektor ds. sprzedaży wędlin w Cedrobie.

- Czy trudno jest dziś wprowadzić na rynek nową markę wędlin?

- Nie jest to proste. Rynek wędlin w Polsce to rynek, na którym konsumpcja się nie zwiększa. Ludzie jedzą od lat taką samą ilość wędliny. Natomiast to, jaki jej rodzaj wybierają, to kwestia mocno uzależniona m.in. od zasobności portfela, ale także od świadomości konsumenta. Zasada jest prosta: kiedy zaczynamy lepiej zarabiać zmieniają się artykuły, które wybieramy robiąc zakupy - sięgamy po wędlinę droższą, lepszą jakościowo. Ilość sprzedawanych na rynku wędlin pozostaje w zasadzie bez zmian. Dlatego wprowadzane na rynek nowe produkty muszą być bardziej atrakcyjne od oferowanych przez innych producentów. Tylko w takim przypadku konsument zmieni swoje przyzwyczajenie i sięgnie po nowy produkt. Stąd też coraz więcej firm sięga po różne formy reklamy.

- Czy spośród wędlin nadal najlepiej sprzedają się parówki?


- Najlepiej sprzedają się niezmiennie parówki, następnie wędliny wysokogatunkowe i produkty "blokowe" a potem szynki i wędzonki. Z tego podziału jasno widać, na jakie wędliny stać Polaków, ich portfel w dalszym ciągu jest mało zasobny. Dlatego w ogólnej sprzedaży bardzo duży jest udział wędlin niedrogich. W tym przedziale cenowym produktów jest bardzo wiele. A cena nie marka bywa zazwyczaj decydującym czynnikiem przy ich wyborze. Natomiast interesujące jest zachowanie części klientów, którzy dysponując tym samym budżetem kupują mniej wędliny, ale lepszej jakościowo. Podczas zakupów zaczynają stawiać na jakość, a nie na ilość. Myślę, że jest to spowodowane coraz większą świadomością klientów, którzy uważniej przyglądają się temu, co wkładają do swoich koszyków. Dodatkowo na rynku wyraźnie widać, że konsumenci zaczęli doceniać polskie produkty. Minęła fala zachwytu artykułami "z zachodu", szczególnie w kontekście rynku wędliniarskiego. To co konsument ceni, to rodzima, polska produkcja. Polacy coraz częściej wracają do dawnych smaków, czyli wędlin wytwarzanych z zastosowaniem tradycyjnych receptur, naturalnych przypraw. Poszukują produktów regionalnych.

- Czy to był właśnie powód wejścia Cedrobu na rynek produktów wieprzowych?

- Tak, był to jeden z powodów powstania marki Gobarto. Konsumenci coraz częściej wracają do tradycyjnych smaków wędlin. Z mięsa kurczaka nie udałoby nam się wyprodukować tak wielu rodzajów wędlin zaspokajających te potrzeby. Wieprzowina daje więcej możliwości, możemy zaproponować naszym klientom bardziej różnorodne produkty w kategorii szynek, wędzonek i kiełbas.Prowadzimy obecnie kampanię reklamową marki Gobarto obejmującą teren północnego Mazowsza, Warmii, Mazur i Podlasia. Mamy na tym terenie sklepy firmowe i profesjonalnych dystrybutorów, więc dostępność tych produktów będzie wzrastać.

- Ile produktów liczy portfolio marki Gobarto?

- W tej chwili mamy w naszej ofercie siedemnaście produktów, ale nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. Są to szynki wędzonki, boczek rolowany i kiełbasy. We wrześniu wprowadziliśmy kolejną nowość - szynkę włościańską, produkt pieczony, wędzony, wyprodukowany bez dodatku fosforanów. Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH