Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Indykpolu: Cały czas zwiększamy efektywność produkcji

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 21-02-2014, 14:27
Dyrektor Indykpolu: Cały czas zwiększamy efektywność produkcji
(fot. PTWP)

Tym, co w ostatnich latach spowodowało zwiększenie efektywności w naszej firmie to przede wszystkim praca nad pionową integracją grupy. Na dzień dzisiejszy struktura należących do nas spółek obejmuje całość łańcucha produkcyjnego: od jajka, poprzez fermy hodowlane, produkcję pasz, ubojnie drobiu aż po przetwórstwo i dość szeroko rozbudowaną dystrybucję - mówi Waldemar Połucha, dyrektor finansowy Indykpolu.

Strategia Indykpolu zakłada kontynuowanie obranego kierunku w kolejnych latach. - W branży drobiarskiej takie kompleksowe podejście powinno przynosić pozytywne efekty - uważa Waldemar Połucha. - Współpracujemy z większością dużych dystrybutorów działających na polskim rynku: ze wszystkimi dystrybutorami zagranicznymi, oraz z dość znaczną częścią sieci dyskontowych. Na pewno kapitałowo nie będziemy wchodzić w ten segment - zastrzega.

Zwraca uwagę, że krajowe zakłady mięsne posiadają obecnie maszyny i technologie na światowym poziomie. - Już bardzo rzadko firmy mięsne o wielkości zbliżonej do Indykpolu korzystają ze starszych rozwiązań. Funkcjonujemy przecież na światowych rynkach, więc obecnie prawie każde przedsiębiorstwo używa tego samego sprzętu. Oczywiście warto podkreślić, że określony model maszyny można wykorzystywać w lepszy, bądź gorszy sposób - mówi dyrektor finansowy Indykpolu.

- Efektywności można zatem szukać w odpowiednim dostosowaniu technologii do całego ciągu produkcyjnego. Zalezienie i usunięcie „wąskiego gardła" może przynieść duże oszczędności - tłumaczy Połucha. - Chociaż dwa ostatnie lata nie były dla Indykpolu najlepsze, wprowadziliśmy w życie wiele działań mających zoptymalizować funkcjonowanie naszych poszczególnych fabryk. Przełożyło się to na znaczącą redukcję kosztów. Warto w tym kontekście pamiętać, że w zarządzaniu finansami firmy na pierwszym planie powinno zawsze być racjonalne myślenie - dodaje.

Waldemar Połucha zapowiada, że jego spółka na pewno będzie inwestował w systemy IT.

Obecnie wbrew nazwie firmy, Indykpol ubija więcej kurczaków niż indyków. - 60 proc. produkcji obejmuje w tej chwili mięso z kurczaka, 40 proc. z indyka. Pierwszy z wymienionych segmentów nadal dynamicznie się rozwija - mówi dyrektor Indykpolu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

INDIndykpol SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 457) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH