REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor Klastra: Oby głos prof. Pisuli nie był wołaniem na puszczy

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 31-01-2011, 08:44
Dyrektor Klastra: Oby głos prof. Pisuli nie był wołaniem na puszczy
Na fot. Bogusław Barański, dyrektor Polskiego Klastra Mięsnego

Ostatnia wypowiedź prof. dra hab. Andrzeja Pisuli dla Portalu Spożywczego to bardzo ważny sygnał, że branża mięsna w Polsce idzie w złym kierunku - uważa Bogusław Barański, dyrektor Polskiego Klastra Mięsnego.

REKLAMA

- To, że można produkować wszystko pod nazwami często wprowadzającymi konsumenta w błąd, jak słusznie zauważa profesor, jest głównie wynikiem wycofania się instytucji publicznych z utrzymania ponadzakładowych (branżowych) norm jakościowych - mówi Bogusław Barański. - Ale wygląda na to, że większości zakładów mięsnych taki stan odpowiada - akcentuje.

> Czytaj też: Prof. Pisula: Problemy branży mięsnej nie są rozwiązywane

Zdaniem dyrektora Polskiego Klastra Mięsnego trzeba stworzyć swoisty alians firm, dla których celem strategicznym byłoby wyróżnienie się na rynku poprzez wysoką jakość mięsa i wędlin. Chodzi o jakość ściśle zdefiniowaną, ale też o jakość w pełni weryfikowalną przez niezależne instytucje kontrolujące. - Przykładem takiej próby w mikroskali jest kierowany przeze mnie Polski Klaster Mięsny, grupujący na razie 5 zakładów - podkreśla Barański.

> Czytaj też: Agroklastry mają w Polsce przyszłość

- Opinia profesora Andrzeja Pisuli o chybionych kampaniach promocji mięsa wieprzowego i wołowego organizowanych przez organizacje branżowe za publiczne pieniądze, jest w mojej ocenie jak najbardziej trafna - zaznacza dyrektor klastra. - Jak można promować stan chaosu? To przecież antyreklama - dodaje.

> Czytaj też: KE zatwierdziła kampanię realizowaną przez UPEMI

W ocenie Barańskiego dopóki nie pojawi się na rynku podaż towaru, o którym można powiedzieć, że jest produkowany wg określonych standardów i w powtarzalnej jakości, a także w odpowiedniej ilości i określonej dystrybucji numerycznej (a o tym się też zapomina!), dopóty wydawanie publicznych pieniędzy jest po prostu błędem. - By nie użyć ostrzejszych sformułowań - uważa dyrektor Klastra Mięsnego. - Gdyby chodziło tu o pieniądze wyjęte wprost z budżetów poszczególnych zakładów mięsnych, byłby z pewnością wielki sprzeciw branży wobec takich kampanii. A jest w zasadzie cicho nad tą sprawą, poza nieśmiałymi uwagami w tzw. kuluarach - podsumowuje.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Aleksander 31-01-2011, 09:27:
Jasne. profesor mówił też coś o drogich i niepotrzebnych programach promocyjnych!!! Widocznie tylko te są dobre w których MY uczestniczymy.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (24 925) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH