Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Dyrektor Klastra: Oby głos prof. Pisuli nie był wołaniem na puszczy

Ostatnia wypowiedź prof. dra hab. Andrzeja Pisuli dla Portalu Spożywczego to bardzo ważny sygnał, że branża mięsna w Polsce idzie w złym kierunku - uważa Bogusław Barański, dyrektor Polskiego Klastra Mięsnego.

Dyrektor Klastra: Oby głos prof. Pisuli nie był wołaniem na puszczy
Na fot. Bogusław Barański, dyrektor Polskiego Klastra Mięsnego

- To, że można produkować wszystko pod nazwami często wprowadzającymi konsumenta w błąd, jak słusznie zauważa profesor, jest głównie wynikiem wycofania się instytucji publicznych z utrzymania ponadzakładowych (branżowych) norm jakościowych - mówi Bogusław Barański. - Ale wygląda na to, że większości zakładów mięsnych taki stan odpowiada - akcentuje.

> Czytaj też: Prof. Pisula: Problemy branży mięsnej nie są rozwiązywane

Zdaniem dyrektora Polskiego Klastra Mięsnego trzeba stworzyć swoisty alians firm, dla których celem strategicznym byłoby wyróżnienie się na rynku poprzez wysoką jakość mięsa i wędlin. Chodzi o jakość ściśle zdefiniowaną, ale też o jakość w pełni weryfikowalną przez niezależne instytucje kontrolujące. - Przykładem takiej próby w mikroskali jest kierowany przeze mnie Polski Klaster Mięsny, grupujący na razie 5 zakładów - podkreśla Barański.

> Czytaj też: Agroklastry mają w Polsce przyszłość

- Opinia profesora Andrzeja Pisuli o chybionych kampaniach promocji mięsa wieprzowego i wołowego organizowanych przez organizacje branżowe za publiczne pieniądze, jest w mojej ocenie jak najbardziej trafna - zaznacza dyrektor klastra. - Jak można promować stan chaosu? To przecież antyreklama - dodaje.

> Czytaj też: KE zatwierdziła kampanię realizowaną przez UPEMI

W ocenie Barańskiego dopóki nie pojawi się na rynku podaż towaru, o którym można powiedzieć, że jest produkowany wg określonych standardów i w powtarzalnej jakości, a także w odpowiedniej ilości i określonej dystrybucji numerycznej (a o tym się też zapomina!), dopóty wydawanie publicznych pieniędzy jest po prostu błędem. - By nie użyć ostrzejszych sformułowań - uważa dyrektor Klastra Mięsnego. - Gdyby chodziło tu o pieniądze wyjęte wprost z budżetów poszczególnych zakładów mięsnych, byłby z pewnością wielki sprzeciw branży wobec takich kampanii. A jest w zasadzie cicho nad tą sprawą, poza nieśmiałymi uwagami w tzw. kuluarach - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Bogusław Barański RSS ALERT    /    Andrzej Pisula RSS ALERT    /    Klaster Polska Wędlina RSS ALERT    /    Polski Klaster Mięsny RSS ALERT    /    klaster RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    promocja RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Aleksander 2011-01-31 09:27:30
    Jasne. profesor mówił też coś o drogich i niepotrzebnych programach promocyjnych!!! Widocznie tylko te są dobre w których MY uczestniczymy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.243.26.210
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.