Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Marel: Polskie zakłady mięsne obawiają się dużych inwestycji

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 27-09-2011, 13:32
Dyrektor Marel: Polskie zakłady mięsne obawiają się dużych inwestycji
Vijay Banerjee, dyrektor Marel Polska

Technologia produkcji w wielu polskich zakładach mięsnych zatrzymała się na poziomie późnych lat osiemdziesiątych. Można zauważyć, że firmy wahają się przed dużymi inwestycjami - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Vijay Banerjee, dyrektor Marel Polska.

- Czy Marel rozważa przejęcia?

- Obecnie nie mamy planów rozwoju spółki poprzez przejęcia. Posiadamy na tyle rozbudowane struktury, że jesteśmy w stanie dostarczać zakładom przetwórstwa mięsa, drobiu oraz branży rybnej wszystkie potrzebne maszyny: od „a" do „z".

- Bez wyjątku?

- Wyjątek stanowią maszyny pakujące. Być może, gdybyśmy zamierzali przejąć jakąś firmę, byłaby to firma produkująca tego rodzaju sprzęt. Jednak nie sądzę, aby się tak stało.

- Jak Pan ocenia polski rynek?

- Na pewno panuje na nim duża konkurencja. Technologia produkcji w wielu polskich zakładach mięsnych zatrzymała się na poziomie późnych lat osiemdziesiątych. Można zauważyć, że firmy boją się dużych inwestycji w kompleksowe rozwiązania, takie jak pełna automatyzacja.

- Właściciele zakładów mięsnych wolą stopniowe inwestycje?

- W Polsce istnieje tendencja kupna sprzętu modułami. Zakłady planują dzisiaj zakup jednej małej maszyny, a kolejną chcą dokupić za dwa lata, zamiast od razu zainwestować w całą linię. Dlatego, wydaje się, że przez najbliższe 5-7 lat, producenci maszyn dla branży mięsnej, drobiowej i rybnej będą mieli rosnący rynek zbytu.

- Rynek ma zatem potencjał.

- Potencjał klientów, do których dostarczamy sprzęt w decydującej mierze zależy od ich klientów, czyli konsumentów wędlin i przetworów rybnych. Mamy przygotowane pewne rozwiązania, na które polski rynek nie jest jeszcze gotowy. Czekamy aż sektor mięsny, drobiowy i rybny odpowiednio się rozwiną.

- Jak Pan ocenia obecną sytuację?

- Widać, że rynek mięsny notuje spadki. Średnia konsumpcja wołowiny jest na wyjątkowo niskim poziomie w porównaniu z innymi krajami europejskimi. Na te fakty można również spojrzeć, jak na pewnego rodzaju potencjał.

- Marel planuje rozwój na nowych rynkach?

- Najbardziej obiecujące są rynki wschodnie, takie jak Chiny, Indie, Japonia czy Korea. Nie mamy tam jeszcze dużej konkurencji. Obserwujemy też inne rynki, na których jeszcze nas nie ma. Myślę, że rynek europejski jest już nasycony. Na nim można wygrywać już tylko coraz lepszymi, bardziej innowacyjnymi rozwiązaniami.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • kowalska 27-03-2012, 13:23:
ciacho !!
  • chłop 28-09-2011, 16:17:
załamanie się rynku świńskiego w Polsce ,niepewnosć jutra "polskiej swini" lezy u podstaw w/w
  • Kubuś 28-09-2011, 09:12:
Polska jeszcze nie dorosła do najnowszej, drogiej technologii produkującej masowo i tanio bezsmakową karmę dla ludzi! Całe szczęście.

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 824) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH