Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Marel: Polskie zakłady mięsne obawiają się dużych inwestycji

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 27-09-2011, 13:32
Dyrektor Marel: Polskie zakłady mięsne obawiają się dużych inwestycji
Vijay Banerjee, dyrektor Marel Polska

Technologia produkcji w wielu polskich zakładach mięsnych zatrzymała się na poziomie późnych lat osiemdziesiątych. Można zauważyć, że firmy wahają się przed dużymi inwestycjami - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Vijay Banerjee, dyrektor Marel Polska.

- Czy Marel rozważa przejęcia?

- Obecnie nie mamy planów rozwoju spółki poprzez przejęcia. Posiadamy na tyle rozbudowane struktury, że jesteśmy w stanie dostarczać zakładom przetwórstwa mięsa, drobiu oraz branży rybnej wszystkie potrzebne maszyny: od „a" do „z".

- Bez wyjątku?

- Wyjątek stanowią maszyny pakujące. Być może, gdybyśmy zamierzali przejąć jakąś firmę, byłaby to firma produkująca tego rodzaju sprzęt. Jednak nie sądzę, aby się tak stało.

- Jak Pan ocenia polski rynek?

- Na pewno panuje na nim duża konkurencja. Technologia produkcji w wielu polskich zakładach mięsnych zatrzymała się na poziomie późnych lat osiemdziesiątych. Można zauważyć, że firmy boją się dużych inwestycji w kompleksowe rozwiązania, takie jak pełna automatyzacja.

- Właściciele zakładów mięsnych wolą stopniowe inwestycje?

- W Polsce istnieje tendencja kupna sprzętu modułami. Zakłady planują dzisiaj zakup jednej małej maszyny, a kolejną chcą dokupić za dwa lata, zamiast od razu zainwestować w całą linię. Dlatego, wydaje się, że przez najbliższe 5-7 lat, producenci maszyn dla branży mięsnej, drobiowej i rybnej będą mieli rosnący rynek zbytu.

- Rynek ma zatem potencjał.

- Potencjał klientów, do których dostarczamy sprzęt w decydującej mierze zależy od ich klientów, czyli konsumentów wędlin i przetworów rybnych. Mamy przygotowane pewne rozwiązania, na które polski rynek nie jest jeszcze gotowy. Czekamy aż sektor mięsny, drobiowy i rybny odpowiednio się rozwiną.

- Jak Pan ocenia obecną sytuację?

- Widać, że rynek mięsny notuje spadki. Średnia konsumpcja wołowiny jest na wyjątkowo niskim poziomie w porównaniu z innymi krajami europejskimi. Na te fakty można również spojrzeć, jak na pewnego rodzaju potencjał.

- Marel planuje rozwój na nowych rynkach?

- Najbardziej obiecujące są rynki wschodnie, takie jak Chiny, Indie, Japonia czy Korea. Nie mamy tam jeszcze dużej konkurencji. Obserwujemy też inne rynki, na których jeszcze nas nie ma. Myślę, że rynek europejski jest już nasycony. Na nim można wygrywać już tylko coraz lepszymi, bardziej innowacyjnymi rozwiązaniami.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • kowalska 27-03-2012, 13:23:
ciacho !!
  • chłop 28-09-2011, 16:17:
załamanie się rynku świńskiego w Polsce ,niepewnosć jutra "polskiej swini" lezy u podstaw w/w
  • Kubuś 28-09-2011, 09:12:
Polska jeszcze nie dorosła do najnowszej, drogiej technologii produkującej masowo i tanio bezsmakową karmę dla ludzi! Całe szczęście.

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.