REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor Mars Polska Petcare: W ciągu 5 lat wartość polskiego rynku karmy dla zwierząt podwoiła się

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-06-2012, 10:51
Dyrektor Mars Polska Petcare: W ciągu 5 lat wartość polskiego rynku karmy dla zwierząt podwoiła się
Aku Vikstrom, dyrektor generalny Mars Polska Petcare

- Bez wątpienia w ostatnich latach obserwujemy rosnący popyt na gotowe jedzenie dla zwierząt domowych. Polski rynek karmy dla zwierząt jest obecnie wyceniany na 1,5 mld złotych, co oznacza, że tylko w ciągu minionych pięciu lat jego wartość się podwoiła - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Aku Vikstrom, dyrektor generalny Mars Polska Petcare.

REKLAMA

- Mimo to polski rynek karmy wciąż pozostaje sektorem, który charakteryzuje się naprawdę dużym potencjałem, jaki wynika zwłaszcza z faktu, że przeważająca większość polskich psów i kotów wciąż karmiona jest niezbilansowanym i niestety, wbrew powszechnym opiniom, nie zawierającym wszystkich potrzebnych składników - jedzeniem domowym. W Polsce zaledwie 12 proc. jedzenia spożywanego przez psy i koty stanowi pełnowartościowa i opracowana przez specjalistów karma gotowa. Dla porównania, w innych krajach europejskich takich jak np. Niemcy czy Francja odsetek ten wynosi nawet 50-60 proc. - mówi dyrektor generalny Mars Polska Petcare.

Według danych przedstawionych przez AC Nielsen firma Mars Polska nadal pozostaje liderem wśród producentów karmy dla zwierząt. - Nasz udział w rynku sięga 50 proc. Na drugim miejscu znajduje się Nestle Purina z udziałem sięgającym niemal 10 proc., natomiast pozostała część rynku podzielona jest pomiędzy mniejszych producentów - tłumaczy nasz rozmówca.

- Mimo, że od wielu lat firma Mars Polska zajmuje pozycję niekwestowanego lidera polskiego rynku jedzenia dla zwierząt domowych, zdajemy sobie bowiem sprawę z tego, że sektor ten jest bardzo wymagający, a w grze liczą się jedynie najlepsi gracze. Z tego powodu stale doskonalimy nasze receptury tak, aby w pełni odpowiadały bieżącym potrzebom i oczekiwaniom naszych klientów - mówi Aku Vikstrom.

Jak dodaje, Mars dba o optymalizację jakości produktów, ich bardziej dostępną cenę, a także różnorodność smaków i wielkości dostępnych opakowań. - Przykładowo, wiemy, że klienci w Polsce, tak samo jak we Francji, lubią, aby kupowana przez nich karma miała zróżnicowane kolory i kształty. Jednocześnie jednak zdajemy sobie również sprawę z tego, że z punktu widzenia zwierząt, wartości te nie mają absolutnie żadnego znaczenia. Z tego powodu w naszej firmie skupiamy się przede wszystkim na inwestowaniu w to, co jest naprawdę cenne dla zwierząt, a mniejszą wagę przywiązujemy do tego, czy dany produkt odpowiada wizualnym oczekiwaniom ich właścicieli - podsumowuje dyrektor generalny Mars Polska Petcare.

Czytaj także: Mars: Polska ma doskonałe pole do rozwoju w kategorii produktów czekoladowych

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH