Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor OSI Poland: Eksport polskiej wołowiny utrzymuje się na dobrym poziomie

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-02-2014, 12:52
Dyrektor OSI Poland: Eksport polskiej wołowiny utrzymuje się na dobrym poziomie
Piotr Antkowiak, dyrektor zarządzający OSI Poland Foodworks (fot. materiały prasowe)

Afera związana z nielegalnym zastępowaniem mięsa wołowego tańszym mięsem końskim uderzyła w branżę i spowodowała początkowo załamanie sprzedaży na rynku UE. Jednak firmy, które były w stanie udokumentować pochodzenie surowca, powróciły na rynek wzmacniając niejednokrotnie swoją pozycję - zauważa w wywiadzie dla portalspozywczy.pl Piotr Antkowiak, dyrektor zarządzający OSI Poland Foodworks.

- Jak przedstawia się kondycja eksporterów wołowiny?

Kryzys dotknął praktycznie całą Unię Europejską i wymusił na konsumentach zwiększenie świadomości dokonywanych zakupów, często poprzez zastępowanie droższej wołowiny o pochodzeniu krajowym tańszą i lepszą wołowiną z Polski. Miniony rok zdecydowanie można jednak uznać za bardzo dobry dla zakładów produkujących wołowinę - zwłaszcza tych, które nastawione są na utrzymywanie wysokiej jakości produktów.

- Afery nie zaszkodziły eksportowi?

Afera związana z nielegalnym zastępowaniem mięsa wołowego tańszym mięsem końskim uderzyła w branżę i spowodowała początkowo załamanie sprzedaży na rynku UE. Jednak te spośród naszych rodzimych firm, które były w stanie, poprzez rygorystyczne przestrzeganie obowiązującego prawa i wewnętrznych procedur, udokumentować pochodzenie surowca, powróciły na rynek wzmacniając niejednokrotnie swoją pozycję.

- Jak to wszystko wpływa na ceny wołowiny?

Tendencja jest oczywiście rosnąca, nie są to jednak duże zmiany. Wiele zależy od równowagi na rynku. Jeśli w tym roku nie będziemy mieli dodatkowych bodźców popytowych, w postaci np. eksportu do Turcji, ceny powinny być stabilne.

- Czy produkcja wołowiny w systemach jakości może wzmocnić rynek?

Znaki jakości to gwarancja dla konsumenta, Jeśli program i zasady, które za nimi stoją są rzetelne i wiarygodne, jeśli nie mamy do czynienia z nadmierną proliferacją znaków, które rozwadniają ich ideę i skuteczność, to prędzej, czy później przełożą się na wzrost sprzedaży. Potrzeba jednak czasu, pamiętajmy, że zachód swoje znaki jakości budował przez kilkadziesiąt lat.

- Ile czasu zajmie to w Polsce?

Sądzę, że potrzebujemy co najmniej 10 lat by mówić o pewnym przełomie, które mogą wywołać. Ale to dobry kierunek, który powinien zyskać wsparcie przedmiotowych ministerstw. Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Bogna 15-02-2014, 00:55:
samochody bez chłdoni wożą !!!!!!!!!!
  • yacenty 13-02-2014, 09:06:
a co to za firma transportowa ?
  • Franco 10-02-2014, 11:19:
Pytanie:
Czy ma Pan świadomość iż Wasze wyroby są wozone samochodami nie spełniającymi wymogi Inspekcji Weterynaryjnej i stąd może spadek sprzedaży Pańsy=twa=== wyrobów?

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 476) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH