Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor OSI Poland: Planujemy zwiększyć naszą rynkową aktywność

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-01-2014, 16:51
Dyrektor OSI Poland: Planujemy zwiększyć naszą rynkową aktywność
Piotr Antkowiak, dyrektor zarządzający OSI Poland Foodworks (fot. materiały prasowe)

OSI Group przygotowuje się do większej aktywności na rynku, począwszy od wysokiej jakości steków i mięs mielonych, a skończywszy na produktach convenience - zapowiada w wywiadzie dla portalspozywczy.pl Piotr Antkowiak, dyrektor zarządzający OSI Poland Foodworks.

- Jak ocenia Pan obecną sytuację na rynku wołowiny?

- Pogłowie bydła w Polsce rośnie kolejny rok z rzędu. Nie są to może spektakularne wzrosty, jednak po latach spadku pogłowia mamy do czynienia z widocznymi, pozytywnymi zmianami. Pogłowie ogółem zbliża się do 6 mln sztuk, a jeśli przyjrzymy się dokładniej strukturze wiekowej, to zauważymy znaczący wzrost pogłowia młodego bydła. To świadczy o rozwoju rynku wołowiny, rozumianego jako zaplecze surowcowe.

Produkcja przemysłowa wołowiny - rozumiana jako wielkość ubojów, po okresie gwałtownego wzrostu związanego z otwarciem rynku tureckiego w latach 2010-2011, zmniejsza się o ok. 1,5 proc. rocznie. Obecnie branża przeżywa wyraźne zmiany, które można podsumować stwierdzeniem, że następuje jej profesjonalizacja. Wyraźnie widać zainteresowanie produkcją mięsa wołowego w Polsce. Wyraża się to nie tylko rozbudową mocy produkcyjnych i unowocześnianiem jej u liderów rynku, lecz również wejściem zagranicznych inwestorów.

- Jak radzi sobie na rynku OSI Polnad Foodworks?

Jeśli chodzi o naszą firmę to miniony rok był kolejnym rokiem wzrostu ubojów i sprzedaży. Podsumowaliśmy wyniki za IV kw. i rok do roku nasze uboje wzrosły do 60 tysięcy sztuk, a produkcja rozbiorowa o 100 proc.

- Tymczasem Polacy jedzą coraz mniej wołowiny...

W Polsce produkcja mięsa wołowego wynosi około 10 kg na mieszkańca, zaś jej spożycie zaś z roku na rok maleje i obecnie wynosi zaledwie około 1,6 kg. Jeśli przyjrzymy się bliżej strukturze tego spożycia, to widać, że tylko niespełna 1 kg wołowiny jest kupowany przez konsumentów w postaci surowego mięsa, reszta przypada na produkty przetworzone i mięso spożywane w gastronomii. Niecałe 20 lat temu było to jeszcze dziesięć razy więcej, ok 16 kg na osobę. Spożycie w przypadku Francji jest na poziomie ok 30 kg, średnia dla całej strefy UE wynosi 15 kg. Wewnętrzne krajowe rezerwy wzrostu dla rynku wydają się być spore.

- Jeżeli już Polak kupuje wołowinę, to w jakiej formie?

Widzimy zainteresowanie klientów, w tym zwłaszcza sieci handlowych, mięsem wołowym w postaci zapakowanych produktów „case ready". Co ciekawe wyniki sprzedaży przedstawiane przez supermarkety w różnych kategoriach pokazują, że zwiększenie dostępności wysokiej jakości produktów zwiększa ich sprzedaż, do poziomu znacznie przewyższającego statystyczne wielkości wynikające z badań i raportów danej kategorii. To pozwala na ostrożny optymizm w zakresie wzrostu rynku i konsumpcji wołowiny. Tym bardziej, iż widzimy, że zwiększa się w Polsce grupa konsumentów, którzy, m.in dzięki popularności programów kulinarnych lub też częstszym niż dawniej podróżom, szukają urozmaicenia codziennego menu.

- Czy planując strategię firmy bierze Pan pod uwagę wyminione trendy?

OSI Group dostrzegając te tendencje przygotowuje się do większej aktywności na rynku, począwszy od wysokiej jakości steków i mięs mielonych, a skończywszy na produktach convenience: głęboko mrożonych hamburgerach, półproduktach dla gastronomii itp.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.