Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Pini Beef: Na rynku wołowiny zaostrza się konkurencja

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-01-2014, 15:26
Dyrektor Pini Beef: Na rynku wołowiny zaostrza się konkurencja
Artur Osiak, dyrektor generalny Pini Beef (fot. Paweł Pawłowski, zelaznastudio.pl)

Duża liczba podmiotów zajmujących się ubojem bydła wymusza na firmach bardzo ostrą konkurencję cenową, zarówno w zakresie skupu surowca, jak i sprzedaży mięsa - mówi Artur Osiak, dyrektor generalny Pini Beef.

Średnie miesięczne uboje bydła w Polsce kształtują się na poziomie ok. 100 tys. sztuk. Obecnie w kraju zarejestrowane są aż 323 podmioty uprawnione do uboju bydła, co oznacza, że w każdym województwie funkcjonuje średnio 20 ubojni. - Z wymienionych firm, blisko 90 prowadzi uboje przemysłowe. Dla porównania, w Hiszpanii, czyli kraju podobnym do Polski pod względem liczby ludności, funkcjonują jedynie 72 ubojnie przy dwukrotnie większej ilości ubijanego bydła - zauważa Artur Osiak. - Duża konkurencja na polskim rynku niekorzystnie odbija się na wynikach firm z branży, oraz rolnikach, którym proponowane są niskie ceny. Średnia krajowa cena wołowiny to 315 euro za tonę, natomiast średnia w UE wynosi 386 euro za tonę. Różnica jest dość duża - akcentuje.

- Generalnie, na naszym rynku panuje zasada, aby jak najtaniej kupić surowiec, czyli bydło, a później możliwie tanio sprzedać gotowy produkt. Wynika to z faktu, że głównym argumentem negocjacyjnym wielu polskich sprzedawców jest niestety cena. Co z tego wynika? Efekt jest taki, że jako Polacy konkurujemy głównie sami ze sobą. To sprawia, że polska wołowina należy do najtańszych w Europie. Ostatecznie niska opłacalność produkcji zmusza krajowe zakłady do szukania sposobów na sztuczne oszczędności podczas procesu produkcji. To z kolei negatywnie wpływa na higienę uboju i rozbioru, jakość obróbki, oraz pakowania a także skuteczność instalacji chłodniczych. Dlatego można powiedzieć, że wielu krajowych producentów „aktywnie pracuje" na negatywną opinię o polskim mięsie wśród zagranicznych odbiorców. Media wciąż podają doniesienia o kolejnych aferach mięsnych - ocenia.

Dyrektor Pini Beef deklaruje, że jego firma planuje zmienić ten stan rzeczy. - Naszym odbiorcom chcemy zaproponować najwyższą jakość produktu w adekwatnej do tej jakości cenie. Hodowcom i dostawcom chcemy zapewnić atrakcyjną cenę zakupu za dobrej jakości bydło. Jestem pewien, że nasza polityka cenowa promująca surowiec o wysokiej jakości skłoni hodowców do rozwoju produkcji bydła mięsnego. Mam nadzieję, że pojawienie się na rynku firmy takiej jak nasza powstrzyma tendencję spadku cen bydła w Polsce - mówi Artur Osiak. - Chcemy też powstrzymać eksport najlepszego bydła mięsnego z Polski do Holandii, Włoch czy Hiszpanii. Polskie bydło po ubiciu w zagranicznej rzeźni, jedynie dzięki innej pieczątce weterynaryjnej zyskuje wyższą wartość handlową niż to samo mięso dostarczone z naszego kraju - dodaje.

Zaznacza, że jego firmie zależy na budowie silnej marki na rynku europejskim. - Zamierzamy to osiągnąć poprzez utrzymywanie rygorystycznych norm sanitarno-higienicznych produkcji, zapewnienie wysokich standardów obsługi klienta, oraz dostarczanie produktu o wysokiej i powtarzalnej jakości - tłumaczy dyrektor Pini Beef.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • wojtek 27-01-2014, 09:49:
Włosi chcą super bydło
a co zrobić z tym przeciętny
którego jest najwięcej ?
  • aaa 22-01-2014, 14:54:
A najwyższe ceny dla producentów byłyby gdyby na rynku pozostał tylko jeden zakład, oczywiście Pini-Beef.
  • głos 20-01-2014, 17:42:
Beda płacic wiecej jesli beda hodowane rasy Mięsne.

2-3 oczywiscie to przesada, ale akurat w tym wypadku lepiej miec mnie , ale silnych graczy europejskich , niz wielu małych.

Wiele małych ubojni było by dobre gdyby przetwarzały mieso. Ale do tego potrzebne jest spozycie w kraju a u nas praktycznie nie istnieje

Zobacz wszystkie komentarze (6)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH