Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Pini Polonia na VIII FRSiH: Już czas, żeby polskie mięso wróciło do Chin

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 04-11-2015, 10:52
Dyrektor Pini Polonia na VIII FRSiH: Już czas, żeby polskie mięso wróciło do Chin
Halina Osińska, dyrektor generalna Pini Polonia (fot. PTWP)

Halina Osińska, dyrektor generalna Pini Polonia ocenia, że sytuacja związana z afrykańskim pomorem świń w Polsce została już właściwie opanowana. - Dysponujemy szeregiem analiz, które to potwierdzają. Na co czeka świat? Jeśli Amerykanin może jeść dobre polskie mięso, to czemu nie Chińczyk? – pytała ekspertka w trakcie debaty otwierającej VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Pini Polonia posiada uprawnienia eksportowe na 92 rynki zagraniczne. Jednak, podobnie jak całej branży mięsnej, firmie szczególnie zależy na odblokowaniu trzech kluczowych rynków: Chin, Japonii i Korei. – To są rynki wyjątkowo cenne dla branży mięsnej, niestety zamknięte od czasu odkrycia w Polsce wirusa ASF w 2014 r. Liczymy na to, że służby weterynaryjne i minister rolnictwa zdynamizują działania mające na celu odblokowanie Chin, Japonii i Korei – podkreśla Halina Osińska. - Nowy minister rolnictwa powinien się spotkać z przedstawicielami poszczególnych branż rynku spożywczego, żeby poznać opinie praktyków, którzy najlepiej wiedzą, co jest potrzebne dla rozwoju polskich przedsiębiorstw – dodaje.

Dyrektor Pini Polonia zwraca uwagę, że jej firma wysłała właśnie pierwszy kontener mięsa do Singapuru. - Udało nam się spełnić wysokie wymagania tamtejszych służb weterynaryjnych i sanitarnych – wskazuje Halina Osińska, jednocześnie zaznaczając, że można to postrzegać, jako kolejny krok w kierunku rynku chińskiego.

Zdaniem ekspertki trzeba być dobrze ugruntowanym na rynku krajowym, żeby odnosić sukcesy na rynku zagranicznym. - Trzeba mieć też dużą determinację. Zwłaszcza w branży mięsnej, dotkniętej przez rosyjskie embargo i ASF. Trudna sytuacja spowodowała, że firmy mięsne musiały wykazać się ogromną wolą walki w pokonywaniu piętrzących się problemów - ocenia dyrektor Pini Polonia. - Musieliśmy zweryfikować naszą strategię eksportową. Zwiększyliśmy  nasze kierunki zbytu na inne kraje, takie jak USA i Kanada oraz zwiększyliśmy eksport do UE – dodaje.

- Ekspansja zagraniczna musi wiązać się z budowaniem marki polskiej żywności. Dużą rolę w tej kwestii odgrywają nie tylko pojedyncze firmy, ale też związki branżowe – mówi Halina Osińska. - W branży mięsnej chcemy rynków wysokomarżowych. Liczymy na powrót wielkich rynków azjatyckich – podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!
PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 950) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH