Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor PKM Duda: Rynek produktów convenience nie jest dla każdego

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-06-2013, 12:04
Dyrektor PKM Duda: Rynek produktów convenience nie jest dla każdego
(Fot.: PTWP)

Produkty convenience to rosnący rynek, ale trzeba pamiętać, że nie dla każdego stanowi szansę na dynamiczny rozwój. Tego typu wyroby wymagają od producenta wyższych nakładów na produkcję, dlatego ta część rynku została zagospodarowana przez firmy wyspecjalizowane - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Adam Wierzbowski, dyrektor handlowy PKM Duda.

- Opinie na temat potencjału rynku produktów convenience są podzielone. Czy według Pana sprzedaż wyrobów tej kategorii będzie rosła?

- Taki trend jest już zauważalny na polskim rynku. Widać to na ekspozycjach podczas targów spożywczych, na których coraz liczniej reprezentowany jest asortyment typu convenience. Producenci nie mogli już dalej ignorować potrzeb konsumentów i ich rosnącego zainteresowania tym segmentem rynku. To rosnący rynek, ale trzeba pamiętać, że nie dla każdego stanowi szansę na dynamiczny rozwój. Produkty convenience wymagają od producenta wyższych nakładów na produkcję, dlatego ta część rynku została zagospodarowana przez firmy wyspecjalizowane. Obecnie polski rynek mięsnych produktów convenience podzielony jest pomiędzy 3-4 największych graczy i nie spodziewałbym się tu dużych zmian. Jeśli chodzi o innych producentów z rynku mięsnego, to mogą oni podjąć się zadania produkcji takich produktów, ale na ściśle określonych zasadach. Dla takich firm jak PKM Duda szansą na czerpanie korzyści ze wzrostu rynku convenience jest udział w zaopatrywaniu w półprodukty segmentu HoReCA.

- W jakim stopniu spowolnienie gospodarcze wpływa na sprzedaż mięsnych wyrobów convenience?


- Spadające realne dochody polskich gospodarstw domowych zmuszają je do ograniczenia konsumpcji. W pierwszej kolejności "w odstawkę" idą produkty najdroższe, a produkty typu convenience należą do wyższej półki cenowej. Jednak spadki nie są tak wyraźne, jak można by wnioskować po analizie redukcji rocznego spożycia wieprzowiny w Polsce. Mniejsze zainteresowanie produktami na bazie wieprzowiny jest kompensowane rosnącym popytem na artykuły drobiowe, które również mają swój udział w rynku convenience, co z kolei sprawia że finalnie cały rynek jest dość stabilny.

- Czy krajowi producenci wyrobów convenience inwestują w innowacje?

- Nie zajmujemy się produkcją tej kategorii. Możemy jednak ocenić ten rynek z punktu widzenia jednego z największych krajowych dystrybutorów mięsa. Widzimy, że w zakresie poszukiwania innowacyjnych rozwiązań krajowi producenci są mniej aktywni niż kiedyś. Ten rynek działa trochę pod dyktando sieci handlowych. Gdy rynek dystrybucji się kurczy, największe polskie dyskonty utrzymują poziom przychodów.

- Czy polskie przetwory mięsne convenience są w stanie zaistnieć z sukcesem na rynkach zagranicznych?

- Jest to możliwe, ale pod warunkiem, że polscy producenci będą częścią międzynarodowych grup handlowych. Tylko działanie jako element zintegrowanej grupy sprzedażowej pozwala skutecznie walczyć o tak konkurencyjny rynek.

- Jak wyobraża Pan sobie ewolucję polskiego rynku produktów "wygodnych"?

- Rynek z pewnością będzie się rozwijał. Inną kwestią jest to, w jakim kierunku będzie zmierzał. Wiele zależy od tego, w jakiej kondycji będzie polska gospodarka, i jak ukształtują się preferencje polskich konsumentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

DUDPolski Koncern Mięsny Duda SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 959) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH