REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor Regis: Produkcja wędlin pod marką własną będzie rosła

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-03-2014, 13:30
Dyrektor Regis: Produkcja wędlin pod marką własną będzie rosła
Magdalena Nowak, dyrektor ds. marketingu Regis (fot. materiały prasowe)

Z pewnością produkcja przetworów mięsnych począwszy od wędlin po dania gotowe pod markami własnymi będzie rosła. Dzisiaj dwie strony kontraktu są tym wzrostem zainteresowane: zmniejszył się w porównaniu z okresem z przed kilku lat zarówno oportunizm detalistów, jak i producentów - zauważa w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Magdalena Nowak, dyrektor ds. marketingu Regis.

REKLAMA
- Jak prezentuje się rozpoznawalność produktów mięsnych pod marką własną?

- Grupa towarowa wędlin stanowi z jednej strony bardzo dobrą bazę do rozwoju marek własnych ze względu na średnią lojalność konsumenta do marek producenckich. Z drugiej jednak strony markę własną na szerszą skalę mają szansę rozwinąć duże sieci handlowe, a wiemy jednak, że polski konsument w ponad połowie kupuje produkty w sklepach niezrzeszonych lub małych sklepach spożywczych lub z samymi wędlinami. 

Najbardziej rozpoznawalne marki wędlin w Polsce to te, których właściciele zainwestowali zarówno w komunikację jak i dystrybucję. Z badań Regis wynika, iż powszechnie znanymi markami są: Sokołów, Krakus, Morliny, Tarczyński. Potem wyniki głosowania konsumenta się rozdrabniają i mamy do czynienia z dużą ilością marek producenckich, które mają lokalne znaczenie. Do najbardziej znanych marek własnych z grupy wędlin należą PIKOK i Krakowski Kredens.

- Jaki procent rynku one stanowią?


- Trudno oszacować procent udziałów rynkowych marek własnych w grupie wędlin, jednak jak wynika ze strategii wybranych detalistów - sieci handlowych FMCG, marka własna stanowi i będzie stanowiła przedmiot dalszego dynamicznego rozwoju w ogóle. Można się domyślać, że również w tej kategorii. Marki własne w omawianej grupie występują nie tylko w sieciach FMCG, ale również w hurtowniach z wędlinami i sieciach polskich. Jak wiemy z badań typu store check produkty marek własnych produkują uznani producenci będący właścicielami najpopularniejszych marek. Dzielą się oni swymi kompetencjami i zasobami z detalistami.

Bardzo często zdarza się, iż właśnie ten obszar stanowi bazę wzrostu od strony przychodów w przedsiębiorstwie produkcyjnym. Dlatego obecnie również producenci są zainteresowani rozwojem marek własnych, wpisują je w swoją strategię. Szczególnie istotne wydaje się to dla największych z naszej branży - posiadających znane przez konsumenta marki. Produkując produkty marki własnej, zazwyczaj inaczej pozycjonowane niż ich własne marki, zajmują przestrzeń swoją produkcją eliminując z półek producentów marek mniej znanych. Osłabiają w ten sposób swoją konkurencję, ograniczając jej wpływ na półkę u wybranego detalisty.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 618) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH