Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Regis: Produkcja wędlin pod marką własną będzie rosła

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-03-2014, 13:30
Dyrektor Regis: Produkcja wędlin pod marką własną będzie rosła
Magdalena Nowak, dyrektor ds. marketingu Regis (fot. materiały prasowe)

Z pewnością produkcja przetworów mięsnych począwszy od wędlin po dania gotowe pod markami własnymi będzie rosła. Dzisiaj dwie strony kontraktu są tym wzrostem zainteresowane: zmniejszył się w porównaniu z okresem z przed kilku lat zarówno oportunizm detalistów, jak i producentów - zauważa w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Magdalena Nowak, dyrektor ds. marketingu Regis.

- Jak prezentuje się rozpoznawalność produktów mięsnych pod marką własną?

- Grupa towarowa wędlin stanowi z jednej strony bardzo dobrą bazę do rozwoju marek własnych ze względu na średnią lojalność konsumenta do marek producenckich. Z drugiej jednak strony markę własną na szerszą skalę mają szansę rozwinąć duże sieci handlowe, a wiemy jednak, że polski konsument w ponad połowie kupuje produkty w sklepach niezrzeszonych lub małych sklepach spożywczych lub z samymi wędlinami. 

Najbardziej rozpoznawalne marki wędlin w Polsce to te, których właściciele zainwestowali zarówno w komunikację jak i dystrybucję. Z badań Regis wynika, iż powszechnie znanymi markami są: Sokołów, Krakus, Morliny, Tarczyński. Potem wyniki głosowania konsumenta się rozdrabniają i mamy do czynienia z dużą ilością marek producenckich, które mają lokalne znaczenie. Do najbardziej znanych marek własnych z grupy wędlin należą PIKOK i Krakowski Kredens.

- Jaki procent rynku one stanowią?


- Trudno oszacować procent udziałów rynkowych marek własnych w grupie wędlin, jednak jak wynika ze strategii wybranych detalistów - sieci handlowych FMCG, marka własna stanowi i będzie stanowiła przedmiot dalszego dynamicznego rozwoju w ogóle. Można się domyślać, że również w tej kategorii. Marki własne w omawianej grupie występują nie tylko w sieciach FMCG, ale również w hurtowniach z wędlinami i sieciach polskich. Jak wiemy z badań typu store check produkty marek własnych produkują uznani producenci będący właścicielami najpopularniejszych marek. Dzielą się oni swymi kompetencjami i zasobami z detalistami.

Bardzo często zdarza się, iż właśnie ten obszar stanowi bazę wzrostu od strony przychodów w przedsiębiorstwie produkcyjnym. Dlatego obecnie również producenci są zainteresowani rozwojem marek własnych, wpisują je w swoją strategię. Szczególnie istotne wydaje się to dla największych z naszej branży - posiadających znane przez konsumenta marki. Produkując produkty marki własnej, zazwyczaj inaczej pozycjonowane niż ich własne marki, zajmują przestrzeń swoją produkcją eliminując z półek producentów marek mniej znanych. Osłabiają w ten sposób swoją konkurencję, ograniczając jej wpływ na półkę u wybranego detalisty.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH