REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor Regis: W Polsce produkty ekologiczne to nisza. W USA jest odwrotnie

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-07-2010, 15:10
Dyrektor Regis: W Polsce produkty ekologiczne to nisza. W USA jest odwrotnie

Amerykański rynek żywności musi być przygotowany na konsumenta wygodnego, leniwego, mającego mało czasu z jednej strony a z drugiej zwracającego coraz większą uwagę na prozdrowotny aspekt codziennej diety - mówi Magdalena Nowak, dyrektor ds. marketingu firmy Regis.

REKLAMA

Według opublikowanych danych w maju 2010 przez SNACK WORLD, idea jedzenia tylko i wyłącznie trzech głównych posiłków w USA jest nieaktualna właśnie przez snacki. 55 proc. amerykańskich konsumentów sięga po różnego rodzaju przekąski co najmniej raz dziennie a 26 proc. przyznaje , iż robi to więcej niż jeden raz. - Konsumenci przekąsek są otwarci na nowości i oczekują, iż tego typu produkty przyniosą im coś nowego, innego od typowych głównych dań. Szczególnie na to zróżnicowanie zwracają uwagę młodzi konsumenci i oczekują też od przekąsek funkcji tzw. meal-replacements - uważa Magdalena Nowak. - Rzucającym się w oczy następnym elementem są komunikaty na opakowaniach, te najczęstsze dotyczą redukcji tłuszczu w procesie produkcji wyrobu, naturalnego/organicznego pochodzenia, redukcji poziomu soli, w przypadku wędlin drobiowych podkreślają brak hormonów i antybiotyków w procesie hodowli drobiu - dodaje.

W Polsce produkty ekologiczne stanowią nisze rynkową natomiast w USA pochodzenie organiczne gwarantuje większość propozycji na półce.- Komunikatów o obniżonej zawartości tłuszczu też brak. Polski konsument z deklaracjami prozdrowotnymi ma do czynienia w przypadkach wędlin tradycyjnych , te dotyczą braku fosforanów oraz produktów dla dzieci - brak fosforanów, produkty bezglutenowe, bez laktozy. Praktycznie w każdym produkcie na półkach amerykańskich sieci spożywczych mocno został ograniczony lub całkowicie wyeliminowany udział tłuszczów trans, to właśnie USA obok Danii i Kanady wprowadziły programy ds. ograniczenia ich spożycia - podaje dyrektor Regis. - W Polsce producent musi tylko zadeklarować na etykiecie ich ilość. Amerykański konsument chce jeść lepiej ale też ma taką możliwość - podsumowuje.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH