Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor ZM Górzyca: Zamierzamy podwoić liczbę sklepów

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 08-07-2015, 12:44
Dyrektor ZM Górzyca: Zamierzamy podwoić liczbę sklepów
W sklepach mięsnych normą jest już rozbijanie kotletów, porcjowanie mięsa z kością oraz próżniowe pakowanie wyrobów (fot. zmgorzyca.pl)

W ciągu najbliższych 12 miesięcy zamierzamy podwoić liczbę naszych placówek handlowych. Bacznie śledzimy trendy rynkowe. Monitorujemy to, co dzieje się u konkurencji i nie zostawiamy tego bez odpowiedzi - zaznacza w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Artur Branicki, dyrektor Zakładów Mięsnych Górzyca.

- Czy na rynku pojawia się dużo okazji do przejęć sklepów?

Ofert jest sporo. Ostatnie lata były bardzo trudne dla branży mięsnej i wiele zakładów czy drobnych sklepikarzy nie poradziło sobie z konkurencją marketów, które rosną jak grzyby po deszczu.

Dostępne na rynku lokalizacje są ciekawe, dobrze położone, z „tradycjami handlowymi”, ale wszystkie wymagają większych bądź mniejszych nakładów finansowych. Aby klienta zachęcić do zakupów dziś nie wystarczy mieć tylko dobre wyroby. Ważna jest również rozbudowana oferta dodatkowych usług i oprawa wizualna. To, co kiedyś było luksusem teraz jest standardem.

Nie mówimy tu o zwykłym plastrowaniu wędlin i mieleniu mięsa. Normą w tej chwili jest rozbijanie kotletów, porcjowanie mięsa z kością oraz próżniowe pakowanie wyrobów pozwalające na dłużej zachować wysoką jakość produktu. Niestety, niezbędny sprzęt umożliwiający realizacje powyższych usług jest bardzo poważnym punktem w kosztorysie otwarcia nowego sklepu.

- Jakie strategie marketingowe sprawdzają się najlepiej w przypadku sklepów mięsnych?

Sieci sklepów mięsnych nie funkcjonują w oderwaniu od zmian zachodzących na obszarze całego rynku spożywczego. Tu również zachodzą zmiany w podejściu do marketingu. Jeśli spojrzymy na ostatnie 15 lat można by powiedzieć, że dokonała się wręcz rewolucja w tym zakresie. Jakie strategie się sprawdzają? Niema jednoznacznej odpowiedzi i uniwersalnego przepisu. Strategia musi być dopasowana zarówno do potrzeb i oczekiwań klienta, jak i do obecnie pasujących trendów na rynku.

- Jakie jest nastawienie branży do rozwoju i inwestycji?

Wiele zakładów mięsnych już dawno doszło do wniosku, że sprawnie zarządzana własna sieć sklepów firmowych umożliwia rozwój i stabilne funkcjonowanie firmy, a także daje gwarancję stałego dochodu.

W związku z rosnącymi oczekiwaniami konsumenta ponoszone nakłady inwestycje są nieodzowne na każdym etapie - od usprawnienia i rozwoju produkcji, poprzez rozbudowanie zaplecza logistycznego, a kończąc na wyposażeniu i wizerunku sklepów. Na każdym z tych etapów nie możemy zapomnieć przede wszystkim o pracowniku i inwestycji w jego rozwój i kwalifikacje. 

Jakie są plany Państwa firmy w tym zakresie?

Chcemy nadal rozwijać sieć naszych sklepów. W ciągu najbliższych 12 miesięcy zamierzamy podwoić liczbę naszych placówek handlowych (obecnie ZM Górzyca posiadają 8 sklepów - przyp. red.). Bacznie śledzimy trendy rynku, to, co dzieje się w konkurencji i nie zostawiamy tego bez odpowiedzi. Chcąc funkcjonować na tym trudnym rynku niema innej drogi jak inwestycja w rozwój i podnoszenie standardów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH