Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor ZM Henryk Kania: Polska to kraj kiełbasiany

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-09-2014, 14:37
Dyrektor ZM Henryk Kania: Polska to kraj kiełbasiany
(fot. PTWP)

Wartość rynku mięs i wędlin przekroczyła w zeszłym roku poziom 27 mld zł. Konsumenci przeznaczają na zakup wędlin ponad połowę swojego budżetu na mięsa i wędliny, czyli 14,5 mld zł. Największym powodzeniem cieszą się kiełbasy i szynki - mówi Beata Korab-Białobrzeska, dyrektor marketingu ZM Henryk Kania.

Według badań GFK, największy udział w rynku wędlin stanowią kiełbasy - tradycyjne, suche i białe (28 proc. całego rynku), oraz szynki (19 proc.). Dużą popularnością cieszą się także polędwice, balerony i schab (11 proc.), jak również parówki i serdelki (11 proc.). Znaczący udział w rynku mają też wędliny podrobowe (7 proc.), kabanosy i salami (6 proc.), oraz boczki (5 proc.). Pozostałe 13 proc. podzielone jest pomiędzy małymi segmentami asortymentowymi.

- Na kiełbasy gospodarstwa domowe przeznaczają już ponad 4 mld zł. Można powiedzieć, że Polska to kraj kiełbasiany. Dobrze sprzedają się też szynki, na które konsumenci wydają ok. 2,7 mld zł - wskazuje Beata Korab-Białobrzeska. Na polędwice Polacy wydają 1,6 mld zł, podobnie jak na parówki i serdelki. Kolejne miejsca pod względem wartości sprzedaży zajmują wędliny podrobowe (1 mld zł), kabanosy i salami (0,9 mld zł), oraz boczki (0,7 mld zł).

- Z naszych obserwacji wynika, że od kilku lat konsekwentnie rośnie kategoria kabanosów. Największe przyrosty sprzedaży odnotowujemy właśnie w tym segmencie. Wyraźnie widać również stały wzrost popularności wędlin paczkowanych, które stanowią już ok. jedną trzecią wędlin kupowanych przez gospodarstwa domowe - komentuje dyrektor marketingu zakładów mięsnych z Pszczyny. Zwraca jednocześnie uwagę, że „Henryk Kania" jest drugą co do wielkości marką pod względem udziałów w koszyku kabanosów paczkowanych. Na pierwszym miejscu w tej kategorii utrzymują się ex aequo Tarczyński i marka własna sieci Lidl.

Beata Korab-Białobrzeska podkreśla, że marka Henryk Kania zwiększyła swoje udziały wolumenowe w wędlinach paczkowanych w drugim kwartale 2014 r. w porównaniu do pierwszego kwartału. - Udało nam się to m.in. za sprawą wzrostu udziału marki w segmencie kiełbas tradycyjnych - zaznacza.

Na portfolio produktowe zakładów z Pszczyny składają się: marka kiełbas, kabanosów i wędzonek Henryk Kania; przekąski mięsne „Kabanoski" (wprowadzone w czerwcu tego roku, jako odświeżona koncepcja obecnych na rynku od kilku lat „Polskich Snacków"); oraz linia kabanosów „Maestro".

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 610) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH