REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor ZM Łmeat Łuków: Rynek karmy dla zwierząt jest bezlitosny

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 22-01-2015, 14:46
Dyrektor ZM Łmeat Łuków: Rynek karmy dla zwierząt jest bezlitosny
Piotr Czaplicki, dyrektor ds. sprzedaży karmy w ZM Łmeat Łuków (fot. mat. pras.)

Obecnie rynek karmy dla zwierząt jest bezlitosny. W sposób nieubłagany traktuje graczy, którzy nie inwestują w ciągły rozwój. Staramy się nie pozostawać w tyle. Zakładamy, iż w dłuższej perspektywie na tym rynku pozostaną tylko najsilniejsi i najbardziej konsekwentni producenci, którzy w swej ofercie posiadać będą bardzo silne marki producenckie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Czaplicki, dyrektor ds. sprzedaży karmy w ZM Łmeat Łuków.

REKLAMA

- Czy rynek karmy dla zwierząt się zmienia? 

- Rynek nieustannie zmierza w stronę produkcji karm o coraz wyższych walorach jakościowych. W praktyce prowadzi to do tego, że jako producent karm o bardzo wysokich standardach, ze swoimi produktami doskonale wpisujemy się w aktualne potrzeby konsumentów.

- Mówi się, że segment pet food nieco wyhamował?

- Z naszej perspektywy rynek nie spowalnia, ale staje się po prostu coraz bardziej specjalistyczny. Dlatego też, jako producent, który stale inwestuje w wielokierunkowy rozwój, potrafimy z powodzeniem odnaleźć na nim miejsce dla swoich produktów.

- Czy firmie mięsnej trudno było wejść na konkurencyjny rynek karmy?

- Jest to nowa gałąź działalności, która ze względu na bardzo wysokie wymagania w zakresie nakładów inwestycyjnych, przyniesie oczekiwane efekty dopiero w długim okresie. Rynek ten diametralnie różni się od rynku mięsnego, zarówno pod względem marketingowym, jak i technologicznym. Pociąga to za sobą dodatkowe koszty związane przede wszystkim z koniecznością budowy nowych, nieznanych w branży mięsnej modeli zarządzania - zarówno produkcją, jak i sprzedażą. Rynek karm dla zwierząt to rynek bardzo specjalistyczny, dlatego też nie postrzegamy go, jako elementu uzupełniającego naszą ofertę, lecz przede wszystkim patrzymy na niego w kategoriach nowych wyzwań, które nieustannie stawiamy przed naszą firmą.

- Jakie są Pana oczekiwania odnośnie rynku w tym roku?

- Podobnie jak w przypadku innych rodzajów produktów, prognozowanie sprzedaży w branży pet-food staje się w chwili obecnej bardzo trudne. Ma na to wpływ bardzo duża ilość czynników zewnętrznych, oraz wciąż zmieniające się gusta konsumentów. Od kilku lat konsekwentnie prowadzimy politykę, której filarem jest wysoka jakość oferowanych przez nas produktów. Obecnie rynek jest bezlitosny. W sposób nieubłagany traktuje graczy, którzy nie inwestują w ciągły rozwój. Staramy się nie pozostawać w tyle. Zakładamy, iż w dłuższej perspektywie na tym rynku pozostaną tylko najsilniejsi i najbardziej konsekwentni producenci, którzy w swej ofercie posiadać będą bardzo silne marki producenckie.

- Jakie wyniki osiągnął Łmeat w segmencie karmy dla zwierząt w zeszłym roku?

- Jesteśmy zadowoleni z z naszych wyników w roku ubiegłym. Podobnie jak w latach poprzednich odnotowaliśmy znaczny wzrost sprzedaży. Jest to przede wszystkim konsekwencją naszego ciągłego rozwoju w sferze technologicznej, jak również dużych nakładów, które ponosimy w związku z ciągłą rozbudową naszego działu sprzedaży. Staramy się, aby nasi przedstawiciela byli jak najbardziej profesjonalni i w pełni przygotowani do stojących przed nimi zadań. W tej chwili sama jakość oraz niepowtarzalny charakter oferowanych produktów już nie wystarczy w procesie sprzedaży. Coraz większe znaczenie odgrywa czynnik ludzki, który będąc niewątpliwie największym kapitałem firmy, wymaga ciągłego doskonalenia oraz inwestowania w jego ciągły rozwój.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • życzliwa 28-01-2015, 11:58:
jak to jest z jednej strony rynek jest bezlitosny z drugiej jesteśmy zadowoleni z wyników roku poprzedniego. Wychodzi nasze narodowe narzekanie na wszystko i wszystkich. Zalecam na przyszłość więcej optymizmu i entuzjazmu z realizowanych działań bo dzięki temu można osiągnąć przewagę nad całą resztą....
  • Colo 1908 23-01-2015, 21:33:
Dolina Noteci Premium.Kapitalny produkt.
  • cynamon 23-01-2015, 16:22:
Szczera prawda!!! Super karmy Rafi!!!!

Zobacz wszystkie komentarze (3)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 371) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH