Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor ZMW Kaminiarz: Firma się rozwija, rośnie zatrudnienie

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-07-2015, 18:21
Dyrektor ZMW Kaminiarz: Firma się rozwija, rośnie zatrudnienie
Mariusz Biernat, dyrektor handlowy ZMW Kaminiarz (fot. mat.pras.)

Kończymy instalację kolejnej już zautomatyzowanej linii do krojenia, plastrowania oraz pakowania boczku. Realizujemy dużą inwestycję w systemie chłodnictwa oraz rozbudowujemy część administracyjną firmy - zaznacza w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Mariusz Biernat, dyrektor handlowy ZMW Kaminiarz.

- Jak Pan ocenia ogólną kondycję branży mięsnej?

Branża od lat wystawiona jest na silną konkurencję wewnętrzną i zewnętrzną, co przekłada się na niskie marże oraz wyniki, które są pod ciągłą presją. Te „tradycyjne” warunki, pogorszyły ostatnie problemy eksportowe. Zamknięcie rynków z powodu ASF oraz embargo Rosji spowodowało większą podaż mięsa na krajowym rynku i wpłynęło na większą wrażliwość czynnika cenowego.

- Jak można zatem określić nastroje wśród menadżerów firm mięsnych?

Nastroje są dalekie od euforii, ale nauczyliśmy się żyć w takich warunkach. Pozytywną kwestią jest stabilizacja sytuacji surowcowej, zarówno, jeśli chodzi o podaż, jak i niskie ceny oraz odbicie w spożyciu wieprzowiny (wzrost o ponad 10 proc. w 2014 r.), które ma się utrzymać także w bieżącym roku.

- W co obecnie inwestują zakłady mięsne?

Obserwując rynek widzimy, że silne marki niezależnie od zmiennych rynkowych realizują swoje strategie i kontynuują inwestycje w technologie. To grupa liderów, która również aktywnie i na dużą skalę prowadzi działania marketingowe. Słowem, czołówka branży profesjonalizuje swoje zachowania na rynku, nadaje ton i wynosi konkurowanie na wyższy poziom. Widzimy swoje miejsce w tej grupie producentów.

 - Jakie są podstawowe założenia Państwa strategii?

Konsekwentnie realizujemy strategię zachowania pozycji lidera na rynku boczku. Czujemy odpowiedzialność za rozwój tego segmentu rynku, poszerzanie oferty w odpowiedzi na oczekiwania płynące z rynku.

- Co nowego wprowadzą Państwo na rynek w najbliższym czasie?

W najbliższych dniach na rynek trafią dwa nowe produkty – „Boczek Pieczony Płat i Zawijaniec Bursztynowy Pieczony” – z tzw. kategorii „czysta etykieta”. Będą to produkty bezfosforanowe. Jesteśmy po pozytywnym audycie Polskiego Stowarzyszenie Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej, trwają ostatnie formalności i już w lipcu grupa sztandarowych produktów będzie dostępna na rynku w wersji bezglutenowej oraz oznakowana symbolem „przekreślonego kłosa”. Mamy plany na nowe produkty w naszej ofercie, które wejdą do sprzedaży jeszcze tej jesieni.

- W co jeszcze inwestuje ZMW Kaminiarz? 

Kończymy instalację kolejnej już zautomatyzowanej linii do krojenia, plastrowania oraz pakowania boczku. Realizujemy dużą inwestycję w systemie chłodnictwa, która przyniesie znaczące oszczędności, a dodatkowym efektem będą korzyści ekologiczne. W wrześniu z kolei zakończy się rozbudowa części administracyjnej firmy. To będzie w zasadzie nowy budynek, przestronny i nowoczesny. Potrzebujemy więcej przestrzeni biurowej, firma się rozwija, rośnie zatrudnienie. W związku z nową strategią sprzedaży rozbudowujemy dział handlowy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CENY HURTOWE

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • znajacy 14-08-2015, 23:45:
W Gzeli podziekowali Panu managerowi. W branzy nikt sie nie dziwi temu. Za klamstwa sie placi
  • Mhmmm... 09-07-2015, 09:23:
Hmmm...to indentyczna ścieżka rozwoju jak w Gzelli...rośnie zatrudnienie. Ale w raz z Pana zniknięciem natychmiast zakład zwinął wszystkie Pana inwestycje :)

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH