Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor ZMW Kaminiarz: Konsumenci stali się podejrzliwi wobec wędlin

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 03-07-2015, 14:01
Dyrektor ZMW Kaminiarz: Konsumenci stali się podejrzliwi wobec wędlin
Mariusz Biernat, dyrektor handlowy ZMW Kaminiarz (fot. mat.pras.)

Filozofia „zdrowej żywności” znalazła swój wymierny wyraz w przesunięciu zakupów z wędlin na rzecz mięsa. To częściowo wina samej branży. Podaż tzw. „wysokowydajnych” produktów w ostatnich latach przyniósła w konsekwencji podejrzliwość konsumentów wobec wędlin - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Mariusz Biernat, dyrektor handlowy ZMW Kaminiarz.

- Czy Pana zdaniem można liczyć na dalszy wzrost spożycia wieprzowiny?

Statystyki pokazują, że w końcu nastąpiło odbicie w spożyciu wieprzowiny i to niemałe, bo prawie o 4,5 kg na osobę w 2014 r. Na bieżący rok eksperci prognozują mniejszą dynamikę, ale każdy kilogram więcej ma dla branży znaczenie.

- Jakie tendencje dominują obecnie na rynku przetworów mięsnych?

Jeśli chodzi o tendencje to widzimy nieznacznie większe zainteresowanie produktami parzonymi i gotowanymi, kosztem wędzonych wyrobów. Pojawili się na rynku konsumenci, dla których proces wędzenia kojarzy się niekorzystnie w kategoriach zdrowotnych.

- To silny trend?

Filozofia „zdrowej żywności” znalazła swój wymierny wyraz w przesunięciu zakupów z wędlin na rzecz mięsa. To częściowo wina samej branży. Podaż tzw. „wysokowydajnych” produktów w ostatnich latach przyniosła w konsekwencji podejrzliwość konsumentów wobec wędlin.

Wyraźną tendencją będzie zatem wysoka jakość produktów i zaufanie do marki. Rynek przestaje wybaczać „zabiegi” na jakości. Myślę, że to dobra informacja, dla tych zakładów, które jak Kaminiarz w boczkach, wyspecjalizowały się w określonej produkcji. Specjaliści zawsze znajdą klienta na swoje wyroby.

- Czy przewiduje Pan zmiany cen detalicznych produktów mięsnych?

Nie widzę nowych czynników zewnętrznych, które mogłyby wywołać kolejną, powszechną presję. Drobne korekty, bez znaczenia dla ogółu rynku, będą wynikiem normalnej gry rynkowej, indywidualnych strategii poszczególnych firm, odbiciem ich aktualnej pozycji rynkowej, czy siły danej marki.

Nie spodziewam się znaczących zmian w tym roku. Jeśli chodzi o markę Kaminiarz, to w związku z obecnie sprzyjającą koniunkturą, będziemy aktywni w różnych formach wsparcia sprzedaży. Chcemy utrzymać efekt wzrostu sprzedaży z dwóch pierwszych kwartałów tego roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Wędzarz z II zmiany 18-07-2015, 15:36:
Wspaniałe wieści, dobry wywiad, ostre pytania, rzutkie odpowiedzi. Uwielbiam czytać take newsy, czuję jak wiedza w zakresie wędlin parzonych rozpiera mój umysł. Czuje siłę! BArdzo dobry wywiad, super!
  • Kot_Sylwester 06-07-2015, 09:38:
Do poprzednika - ogólnie Sodoma, Gomora i tylko jedzenie korzonków nas zbawi.
Mówiąc poważnie - nie ma cudów - jeśli ma być tanio to niestety będzie z masą" ulepszaczy. Moim zdaniem lepiej kupić rzadziej, a droższe.
No i podstawa to sprawdzanie etykiet
  • mięso_jest_niepotrzebne 03-07-2015, 20:23:
mięso przetworzone np. smażone jest niezdrową żywnością, mięso jest szkodliwe dla zdrowia, branża mięsna wie a truje ludzi jak przemysł tytoniowy, przyjdzie czas na odszkodowania za otyłość i choroby spowodowane otyłością

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 208) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.