Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Dziki Trop: Celem myśliwych jest dbanie o zwierzynę, ale o tym się nie mówi

- Myśliwi są ludźmi odpowiedzialnymi, których zadaniem nie jest pójście do lasu i zabicie, ale dbanie o zwierzynę, utrzymywanie dobrostanu, dokarmianie zimą, liczenie, odpowiednia selekcja itd. Tych działań jest mnóstwo. Praca myśliwego trwa przez cały rok, o czym się kompletnie nie mówi - opowiada w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Grzegorz Malec, właściciel sieci sklepów z dziczyzną Dziki Trop i dyrektor zarządzający Elite Expeditions.

Dziki Trop: Celem myśliwych jest dbanie o zwierzynę, ale o tym się nie mówi
Grzegorz Malec, właściciel sieci sklepów z dziczyzną Dziki Trop, dyrektor zarządzający Elite Expeditions, fot. Paweł Pawłowski

Autor: AT/portalspozywczy.pl
Data: 07-09-2018, 09:14

Grzegorz Malec jest zdania, że kompleksowa edukacja na temat dziczyzny powinna być prowadzona w szkołach i przedszkolach przez Lasy Państwowe i Polski Związek Łowiecki .

- Niekoniecznie chodzi mi o epatowanie słynną skórą z lisa, ale pokazanie naturalnego procesu od lasu do talerza. Jeżeli uda się to pokazać, a Lasy Państwowe mają na to praktycznie nieograniczone środki, to myślę, że zwiększy się także popularność dziczyzny. Sam sklep powinien być na końcu tego łańcucha. Zdobyliśmy naszą dzisiejszą pozycję dlatego, że zaoferowaliśmy nie tylko mięso, ale całą wiedzę, jaka za nim idzie. Na naszym profilu Elite Zwierzyniec prowadzimy edukację skierowaną do osób niezwiązanych bezpośrednio z łowiectwem. Także małymi krokami staramy się to zmieniać - mówi.

W chwili gdy rozmawialiśmy z właścicielem sieci Dziki Trop aktualne były jeszcze plany utworzenia przez Lasy Państwowe sieci sklepów z dziczyzną i wyrobami z lasu. Jednak czerwcu LP poinformowały o rezygnacji z planów otwarcia kolejnych placówek poprzestając na jednej - przy siedzibie Lasów Państwowych w Warszawie. (czytaj więcej)

- Każda forma promocji dziczyzny jest godna pochwały. Pomysł Lasów polegał na tym, że w tych sklepach swoje produkty mają oferować lokalni przetwórcy. Zresztą chodzi nie tylko o dziczyznę, ale także miody, ryby itp. I dobrze. Natomiast my nie zamierzamy siedzieć z założonymi rękami. Mamy wypracowany stabilny model biznesowy i na pewno z niego nie zrezygnujemy. Zdrowa konkurencja jeszcze nigdy nikomu nie zaszkodziła - komentuje pomysł Grzegorz Malec.

Jak dodaje, firma zyskała taką renomę, że klienci zgłaszają się sami.

- Mamy prężną stronę na Facebooku z 25 tys. fanów. Jeżeli nasz produkt trafia do znanych kucharzy to się to roznosi po środowisku. I wtedy już spirala nakręca się sama. Dziś, zwłaszcza w segmencie HoReCa, jesteśmy doradcami klienta. Jesteśmy w stanie powiedzieć co to jest za mięso, skąd jest, jak wygląda proces jego pozyskiwania, a na życzenie dokładnie wskazać, z którego miejsca Polski pochodzi kawałek mięsa, który kupuje klient. Jesteśmy pierwszym zakładem w Polsce, który posiada certyfikat IFS BRC na przetwórstwo dziczyzny z pełną identyfikowalnością produktu sprzedawanego klientom końcowym. Jeżeli pojawia się pytanie od klienta, na podstawie danych z kodu kreskowego, daty produkcji i konkretnych wytycznych, jesteśmy w stanie znaleźć dokumenty z koła łowieckiego, które pozyskało daną sztukę zwierzyny. Jest to przewaga konkurencyjna, która pozwoliła nam zdobyć zaufanie - dodaje Malec.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Dziki Trop RSS ALERT    /    dziczyzna RSS ALERT    /    Elite Expeditions RSS ALERT    /    Grzegorz Malec RSS ALERT    /    Lasy Państwowe RSS ALERT    /    HoReCa RSS ALERT    /    łowiectwo RSS ALERT    /    myśliwi RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Czytelnik 2018-09-10 17:19:00
    Celem myślistwa jest zabijanie ! jest rzeczą nieprawdopodobną że można wybielać zabójcę mówiąc że chce dobrze dla ofiary
  • Myśliwy z Dolnego Śląska 2018-09-10 19:16:35
    Panie Grzegorzu IFS posiada kilka zakladów które przetwarzają dziczyznę a Państwo jesteście pierwszym zakładem który nie płaci Kołom Łowieckim za dziczyznę .

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.171.108
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.