Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Dziki Trop: Chcemy wykorzystać dobry moment dla dziczyzny

- Rozdrobnienie producentów dziczyzny jest bardzo duże, a to nie służy wzmocnieniu branży ani działaniom promocyjnym. Właściciele firm nie są skorzy do podejmowania wspólnych działań. Dlatego wolę robić to sam i własnymi środkami żeby jak najlepiej wykorzystać ten dobry moment dla dziczyzny - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Grzegorz Malec, właściciel sieci sklepów z dziczyzną Dziki Trop i dyrektor zarządzający Elite Expeditions.

Dziki Trop: Chcemy wykorzystać dobry moment dla dziczyzny
Grzegorz Malec, właściciel sieci sklepów z dziczyzną Dziki Trop, dyrektor zarządzający Elite Expeditions, fot. Paweł Pawłowski

Grzegorz Malec chwali się, że dzięki podjęciu przez jego firmę działań na rzecz promocji dziczyzny w kraju, udział rynku polskiego w portfelu Elite Expeditions sięga dziś 30 proc.

- Na rynku jest wiele zakładów, które mają skup i przetwórstwo i pewnie jeszcze z pięć pełniących rolę pośredników, które skupują zwierzynę w skórze, ale tylko sprzedają ją do większych graczy albo zagranicę. Rozdrobnienie jest bardzo duże, a to nie służy wzmocnieniu branży ani działaniom promocyjnym. Przetwórcy nie są skorzy do podejmowania wspólnych działań. Nie ma żadnych klastrów, porozumień, które pozwoliłyby nam np. występować wspólnie o środki unijne na promocję dziczyzny w kraju - mówi.

Elite Expeditions w 2006 r. rozbudowała zakład produkcyjny w Zwierzyńcu. Od tamtego czasu moce produkcyjne firmy zwiększyły się kilkukrotnie.

- Zaczynaliśmy od 400-500 ton rocznie w 2005 roku. Wówczas zakład został rozbudowany żeby móc przerabiać ok. 1000 ton. Ten poziom osiągnęliśmy w 2013-14 roku. W tej chwili przerabiamy 2 tys. ton rocznie. W związku z tym pojawiła się konieczność kolejnej rozbudowy zakładu, która jest już na ukończeniu. Powiększyliśmy magazyn przyjęć oraz magazyny produktów gotowych, kartonów, odpadów itp. W 2017 r. roku rozbudowa została ukończona i zakład jest przygotowany na to, żeby te wszystkie ilości obsłużyć i zwiększyć swoją przepustowość - mówi Malec.

Jak dodaje, dalsza rozbudowa zakładu nie jest możliwa ze względu na specyficzne położenie zakładu.

- Znajdujemy się między rzeką Wieprz a Roztoczańskim Parkiem Narodowym. Jeśli będziemy chcieli rozszerzać swoją działalność, będziemy musieli szukać okazji do akwizycji albo zbudować nowy zakład. Nie jesteśmy żadnymi potentatami, dlatego będziemy raczej szukali możliwości konsolidacji z innymi zakładami. Taka jest chyba w ogóle przyszłość tej branży, która jest dość rozdrobniona. Dużych zakładów, tj. produkujących nie mniej niż 1 tys. ton rocznie, w skali branży jest 5-6. Do tego dochodzi drugie tyle mniejszych - dodaje.

Właściciel Dzikiego Tropu dodaje, że obecnie za większość sprzedaży odpowiada mięso chłodzone o krótkim terminie przydatności.

- Tego większość hurtowników nie była w stanie zapewnić ze względu na to, że utrzymują duże stany magazynowe i wszystko trzymają w dużych stockach. My, dzięki temu, że jesteśmy jednocześnie pośrednikiem i sklepem, mamy bardzo krótki czas dostawy i jesteśmy w stanie dostarczyć zamówienie do klienta końcowego w ciągu kilku dni od przerobienia zwierzyny na mięso. Data przydatności do spożycia takiego mięsa to 21 dni. Produkcję przeważnie robimy w piątek, sobotę i poniedziałek. We wtorek mięso jest już w Warszawie i trafia od razu do klienta - mówi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Dziki Trop RSS ALERT    /    Elite Expeditions RSS ALERT    /    Grzegorz Malec RSS ALERT    /    dziczyzna RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • czytelnik 2018-10-30 18:34:48
    kiedy świat musi odejść od mięsa aby ratować klimat i środowisko od zanieczyszczeń ta propaganda mięsna jest porażająca, jak smród minionej epoki
  • Myśliwy 2018-10-30 22:22:57
    Wykorzystać dobry moment? Chłopie twoja foremka płaci 1 zł za kg dzika kołom łowieckim. Wyzysk Polski i Polaków i nic widcej

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.91.203.233
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.