Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

E-delikatesy intensyfikują działania przed Wielkanocą

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 27-03-2013, 15:42

Przed świętami wielkanocnymi e-delikatesy oraz sklepy internetowe z branży spożywczej intensywniej zachęcają do zakupów z dostawą do domu. Czy zamawianie jedzenia przez Internet zyska w końcu na popularności, tak jak przewidują prognozy?

W porównaniu do rynków zagranicznych rodzime e-delikatesy mają wciąż sporo do nadrobienia. W czasie gdy Ocado, czyli największe delikatesy internetowe w Wielkiej Brytanii, wygenerowały 600 mln funtów (ok. 3 mld zł) przychodu, w Polsce wynik ten dla całej branży łącznie wyniósł zaledwie 200 mln zł. Wiele wskazuje więc na to, że nie jesteśmy jeszcze do końca przekonani do kupowania jedzenia z Internetu, ale z drugiej strony coraz chętniej sprawdzamy, jak to działa.

- Z naszych analiz wynika, że 95 proc. kupujących w Internecie woli nabywać żywność tradycyjną (pieczywo, owoce) oraz inne produkty spożywcze (miód, wino, produkty do sushi) w równie tradycyjnych sklepach lub marketach - mówi Wojciech Czajkowski, dyrektor zarządzający PayU SA, dostawcy płatności internetowych. - Niemal co dziesiąta badana osoba przyznała jednak, że w ciągu ostatniego roku dokonała przynajmniej jednego zakupu produktów spożywczych w e-delikatesach. Z pewnością pozytywne doświadczenia związane z tego typu zakupami będą w przyszłości wpływały na rosnącą liczbę osób, które z nich skorzystają - dodaje.

Według szacunków PMR (Perceptive Market Research) rynek internetowych zakupów spożywczych w Polsce wzrośnie do 2014 r. ponad dwukrotnie, do ok. 450 mln zł. O dużym potencjale rozwoju tego segmentu świadczy m.in. niewielki jeszcze na ten moment udział e-delikatesów w całym rynku spożywczym w naszym kraju. Jest to zaledwie 0,1-0,2 proc., czyli 5-krotnie mniej, niż wynosi średnia europejska (tj. 1,5 proc.) i aż 20-krotnie mniej, niż w Wielkiej Brytanii, która jest pod tym względem liderem.

Obecnie w Polsce zakupy spożywcze przez Internet znalazły się w ofercie pięciu znanych sieci: Piotra i Pawła, Almy, Tesco, Auchan oraz E.Leclerc. Oprócz wirtualnych marketów, możliwość zamówienia zakupów spożywczych z dostawą do domu oferują również sklepy internetowe takie, jak: A.pl, FreeDelikatesy.pl, Frisco.pl czy DoDomku.pl. Stopniowo pojawiają się także rozwiązania mobilne ułatwiające zakupy, jak np. aplikacja Listonic, która umożliwia przygotowanie listy produktów i dokonanie ich zakupu z kilku sklepów z poziomu telefonu.

- Wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań technologicznych, które ułatwiają proces zakupowy jest w tym przypadku równie ważne, jak udostępnianie kupującym różnorodnych kanałów płatności, do korzystania z których są przyzwyczajeni. Dostępność wielu form płatności, w tym e-przelewów, które są najchętniej wybierane podczas zakupów internetowych, jest niezwykle istotna, bo jest to jeden z głównych czynników budujących zaufanie konsumentów do sklepu internetowego - podsumowuje Wojciech Czajkowski z PayU.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 476) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH