Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

EEC 2019: Aktywiści mogą zmusić banki, by nie finansowały branży mięsnej

- Już dziś duże korporacje bankowe nie finansują inwestycji związanych z węglem. Być może na skutek decyzji finansowych lub wymuszonych przez aktywistów za chwilę nie będą finansować także produkcji mięsa. Rola aktywistów w Polsce nie jest jeszcze zbyt istotna, ale na Zachodzie potrafią oni już dokonywać poważnych zmian w politykach biznesowych dużych, globalnych koncernów - mówił Artur Marszałkiewicz, partner zarządzający, Corporate Finance, CRIDO w trakcie debaty „Wielkie przyspieszenie. Przyszłość rynku spożywczego” podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2019.

EEC 2019: Aktywiści mogą zmusić banki, by nie finansowały branży mięsnej
Artur Marszałkiewicz, fot. PTWP

W rozpoczynającej debatę prezentacji Artur Marszałkiewicz przekonywał, że choć na polskim rynku żywności dominuje konserwatyzm, już wkrótce może się to zmienić.

- Mamy trend na ekologię, młodsze pokolenie nie gotuje, kupuje mniej i zgodnie z zasadą "im mniej, tym lepiej". Liczy się jakość. Polski rynek żywności ekologicznej jest wciąż niewielki, ale będzie rósł. Będziemy jeść mniej mięsa, choć dzisiejsze poziomy spożycia są wysokie. Wszystko, co jemy powinno mieć coraz niższy wpływ na środowisko, jeśli opakowanie to najlepiej biodegradowalne, zwłaszcza, że na horyzoncie szykuje się zakaz wykorzystywania butelek PET - dodał.

W pierwszej części dyskusji przedstawiciel firmy CRIDO powtórzył swoje tezy, mimo że inni prelegenci wskazywali, że polski rynek żywności jest mocno tradycyjny i zmienia się bardzo powoli.

- Oczywiście, czasami patrzymy z perspektywy Wilanowa, gdzie wszyscy czytają etykiety i zastanawiają się czy produkt jest "fair trade". Natomiast w całej Polsce decydującą rolę zaczyna odgrywać pokolenie 25-30 latków, które nie jest przywiązane do tradycyjnych marek i sposobów dystrybucji. To na pewno wymusi zmiany w tradycyjnym prowadzeniu biznesu i produkcji. Uważam, że te zmiany będą szybsze, a w dodatku mogą się pojawić nowe czynniki, o których dzisiaj nawet nie myślimy. Być może w przyszłości okaże się, że część produkcji spożywczej będzie miała kłopoty z pozyskaniem finansowania. Już dziś duże korporacje bankowe nie finansują inwestycji związanych z węglem. Być może na skutek decyzji finansowych lub wymuszonych przez aktywistów za chwilę nie będą finansować produkcji mięsa. Trudno to przewidzieć, ale na pewno przyszłość będzie się zmieniać bardziej niż nam się wydaje - dodał.

W drugiej części dyskusji prelegenci rozmawiali na temat plastiku oraz tego czy polski konsument jest gotowy płacić więcej za opakowania wykonane z alternatywnych surowców.

W ocenie Marszałkiewicza producenci muszą pogodzić kwestie wizualne - aby opakowanie przyciągało wzrok - z wymaganiami ekologicznymi.

więcej informacji:

Artur Marszałkiewicz RSS ALERT    /    Crido RSS ALERT    /    EEC 2019 RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    rynek piwa na świecie RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    konsument RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.209.227.199
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.