Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Egzotyczne Mięsa: Wejście do sieci z niszowym produktem nie jest łatwe

  • Autor: AT/portalspozywczy.pl
  • Data: 25-01-2018, 13:59
Egzotyczne Mięsa: Wejście do sieci z niszowym produktem nie jest łatwe
Grzegorz Stępień, właściciel firmy Egzotyczne Mięsa, oficjalny dystrybutor produktów Kezie Limited w Polsce, fot. archiwum prywatne

- Byłem blisko porozumienia z Lidlem i wprowadzenia na półki mięsa z kangura i strusia. Wszystko rozbiło się jednak o kasę. Po podliczeniu kosztów, a mówimy tu o dostarczeniu w tym samym dniu towaru do 9 centrów dystrybucyjnych Lidla w Polsce, byłbym 10 procent w plecy. Przedstawiciele Lidla przyznali, że z Niemiec mogą kupić ten sam produkt trochę taniej - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Grzegorz Stępień, właściciel firmy Egzotyczne Mięsa, oficjalny dystrybutor produktów Kezie Limited w Polsce.

Choć początkowa strategia "Egzotycznych Mięs" przewidywała dotarcie do klientów indywidualnych oraz odbiorców z sektora HoReCa, w połowie 2017 roku Grzegorz Stępień dość radykalnie zmienił strategię działania.

- Postanowiłem, że spróbuję uderzyć do dużych sieci i zamiast pół kilo sprzedać za jednym razem 3 tony. Skontaktowałem się z siedmioma sieciami. Większość z nich zareagowała tak jak poprzedni klienci: wow, super, chcieli więcej informacji. Rozmawiałem z szefami zakupów odpowiedzialnymi za mrożonki z E.Leclerc, Auchana, Lidla i Selgrosa - mówi.

Niestety, egzotycznych mięs nie udało się wprowadzić do żadnej sieci, głównie ze względu na cenę.

- Najbliżej finalizacji byłem w przypadku Lidla. Chodziło o 3,5-tonowe zamówienie o bardzo dużej wartości pod kątem „Tygodnia Australijskiego”, a więc mięso z kangura i strusia. Zaproponowałem to na minimalnej marży i negocjowałem bardzo mocno z Kezie (dostawca mięsa z Wielkiej Brytanii - przyp. red.), argumentując, że jak to się uda to cały biznes ruszy z kopyta. Lidl zaproponował mi swoją cenę, ale Kezie już nie chciało zejść z marży. Po podliczeniu kosztów, a mówimy tu o dostarczeniu w tym samym dniu towaru do 9 centrów dystrybucyjnych Lidla w Polsce, byłbym 10 procent „w plecy”. Przedstawiciele Lidla przyznali, że z Niemiec mogą to kupić trochę taniej - dodaje.

Grzegorz Stępień przyznaje, że mimo wszystko rozważał podpisanie umowy na warunkach zaproponowanych przez Lidla.

- Gdybym chciał zaryzykować, mógłbym w to wejść licząc na to, że inne sieci mnie zauważą. Nie mam jednak aż takiej skłonności do ryzyka. Nie chciałem też naruszać swoich oszczędności, dlatego ostatecznie się nie zdecydowałem. Wejść do dużych sieci, zwłaszcza z takim produktem jest trudno. Przede wszystkim ze względu na cenę, która nie może być niższa ze względu na duże wahania. Największe występują w przypadku bizona amerykańskiego, który w danym momencie kosztuje x, a za miesiąc trzy razy tyle - dodaje.

Dlaczego pozyskanie klienta w postaci Modesta Amaro nie stało się lokomotywą sukcesu dla firmy? Z jakiego powodu mięso z wielbłąda sprzedawało się w Polsce lepiej niż australijska wołowina?  

Zachęcamy do lektury pełnej treści rozmowy z Grzegorzem Stępniem w Strefie Premium.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • do buraka 27-01-2018, 10:00:
Do buraka z takim podejściem jakie masz to równie dobrze każdy przemysł możemy tak opodatkować. Zapewne znajdziesz inna branże, która może powodować choroby układu krążenia. Jeżeli nie chcesz to nie kupuj.
  • burak ze wsi 25-01-2018, 19:19:
Mięso powoduje cukrzycę, wiele rodzajów raka, choroby układu krążenia. Światowa Organizacja Zdrowia porównała szkodliwość mięsa przetworzonego do azbestu i od lata apeluje do ograniczenie spożycia wszelkie mięsa. Przemysł mięsny tak jak tytoniowy powinien być opodatkowany na leczenie ofiar. Wg badań wszelkie mięso powinno być bardziej opodatkowane dla ograniczenia jego spożycia i ratowania zdrowia ludzi.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 961) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.