Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Ekspert: Branża mięsna nie powinna pokładać nadziei w millenialsach

- Pokolenie 'baby boomers', które obecnie tworzą emeryci, rolnicy i renciści, spożywa obecnie najwięcej mięsa w Polsce. Branża musi więc szukać nowych konsumentów. Niestety, millenialsi, w których pokłada się duże nadzieje, nie są zainteresowani mięsem - mówił dr inż. Ryszard Kowalski, adiunkt w Zakładzie Technologii Produktów Mięsnych Instytutu Technologii Mięsa Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu podczas Kongesu MEATing 2019.

Ekspert: Branża mięsna nie powinna pokładać nadziei w millenialsach
Dr inż. Ryszard Kowalski, fot. MEATing 2019

Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
Data: 18-07-2019, 15:46

Ryszard Kowalski wskazał, że dzisiejszy konsument wyznaje zasadę: smak bez żadnych kompromisów.

- To, że w produkcie nie ma substancji wzmacniających smak, nie znaczy, że ten smak ma być płytki. Oczekujemy feerii smaków i efektów sensorycznych towarzyszących konsumpcji, ale bez sztucznego składu - mówi. 

W ocenie eksperta do gry powracają także mali i średni gracze, którzy dzięki swojej innowacyjności i szybkiemu odpowiadaniu na potrzeby rynku, znajdą miejsce obok branżowych gigantów.

- Nadchodzi także czas kooperatyw. Coraz więcej osób chce nabyć mięso, jaja, owoce i warzywa od znanych sobie wytwórców. Produkcja żywności we własnym zakresie nie zawsze jest możliwa. W Holandii można wirtualnie "zaadoptować" świnię, mieć wgląd w jej hodowlę i karmienie, a następnie zlecić jej ubój i otrzymać przesyłkę z mięsem - mówi.

Kowalski zauważył, że grupa konsumentów, którzy spożywają w Polsce najwięcej mięsa odchodzi w zapomnienie.

- Jest to pokolenie tzw. 'baby boomers', które obecnie tworzą emeryci, rolnicy i renciści. Są to osoby, które nie mają zasobnego portfela, ale poprzez pewne nawyki żywieniowe włączają mięso do swojej diety. Branża musi więc szukać nowych konsumentów. Niestety, millenialsi, w których pokłada się duże nadzieje, nie są zainteresowani mięsem. Interesują się w większym stopniu alternatywnymi dietami i składnikami, wobec czego branża mięsna nie potrafi znaleźć z nimi wspólnego języka - mówił.

W ocenie specjalisty branża pewne nadzieje może pokładać w tzw. 'feelgoodersach' - niezwiązaną z rokiem urodzenia grupą ludzi, która przykłada dużą wartość do jakości życia i chętnie korzysta z mediów społecznościowych i technologii cyfrowej. 

- Inną ciekawą grupą są tzw. "henrykowie". To osoby młode, ale dość bogate, aktywnie poszukujące nowych wrażeń, także w konsumpcji żywności. Osoby te mają perspektywę wzbogacenia się i chcą osiągnąć sukces finansowy. Warto jednak pamiętać, że często poszukują one "protez" związku, ojcostwa czy macierzyństwa, np. poprzez posiadanie psa czy kota. To też może być nasz potencjalny konsument! To wśród tych grup branża powinna szukać potencjalnych nabywców na produkty mięsne - podsumował.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

millenialsi RSS ALERT    /    Henrykowie RSS ALERT    /    Ryszard Kowalski RSS ALERT    /    Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu RSS ALERT    /    baby boomers RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    spożycie mięsa RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT    /    nowy konsument RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • inzynier software 2019-08-02 14:02:54
    Dekady narzucania na silę boomersow "żryj to mięcho" wobec młodych dyktowanie im warunków , traktowanie młodych jak przedmioty. Przynosi dokładnie takie efekty. Nie płacz prezes , wstrzyknij więcej chemii do mięcha 4 świeżości i jedz sam , smacznego.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.205.176.100
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.