Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Ekspert: Chińczycy dokładnie obserwują aktywność polskich eksporterów drobiu

- Jeśli celem naszych firm jest jedynie sprzedaż prowadzona z Polski, bez budowania w Państwie Środka swojej instytucjonalnej obecności, która współpracowałaby z szeroko pojętą chińską branżą drobiarską oraz chińskim rolnictwem, nie należy się spodziewać przychylności z ich strony - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jacek Strzelecki, ekspert ds chińskiego rynku rolno-spożywczego.

Ekspert: Chińczycy dokładnie obserwują aktywność polskich eksporterów drobiu
Jacek Strzelecki, fot. mat. prywatne

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 21-10-2019, 09:04

17 października kolejne trzy polskie zakłady drobiarskie uzyskały zgodę na eksport do Chin - podał w czwartek resort rolnictwa powołując się na informacje w tej sprawie z polskiej ambasady w Pekinie. (czytaj więcej)

- To oczywiście wspaniała wiadomość - ocenia Jacek Strzelecki. - Jeśli zaś chodzi o otwarcie się Chin na kolejne polskie zakłady, to trzeba być świadomym, że Chińczycy dokładnie obserwują aktywność biznesową naszych firm, które już eksportują do tego kraju drób. Ta analiza ma dać Chińczykom odpowiedzi na następujące pytania: czy i jak bardzo Chiny są ważnym dla nas rynkiem oraz czy są widoki na współpracę w co najmniej średnim okresie oraz w jakim formacie chcemy z nimi kooperować? - dodaje.

Ekspert wskazuje że jeśli celem naszych firm jest jedynie sprzedaż prowadzona z Polski, bez budowania w Państwie Środka swojej instytucjonalnej obecności, która współpracowałaby z szeroko pojętą chińską branżą drobiarską oraz chińskim rolnictwem, nie należy się spodziewać przychylności z ich strony.

- Chińczycy są pragmatyczni i nie robią prezentów. Te pięć zakładów już pracuje, a trzy nowe będą pracować na opinię o całej branży drobiarskiej, a także szerzej – mięsnej. Inaczej mówiąc, od tego jak nasze przedsiębiorstwa będą się integrować w Chinach z chińskim rynkiem, będzie zależeć poszerzenie listy zakładów jak i poszerzenie asortymentu. Bardzo ważne dla przyszłości jest również to, czy nasze firmy eksportujące do Chin stanowią spójny zespół wspólnych, ponadfirmowych interesów - mówi.

Strzelecki wskazuje, że trzeba też mieć na uwadze to, że rządy Danii, Francji oraz Niemiec mocno naciskają na Chiny, by otworzyły się na ich firmy.

- Producenci z tych krajów śledzą biznesowe działania naszych firm w Chinach (ale również w Polsce oraz wszędzie tam gdzie eksportujemy) i przekazują swojemu ministerstwu rolnictwa informacje, które mogą posłużyć jemu jako ważkie argumenty w rozmowach z chińskimi władzami za otwarciem dla nich rynku. Tak w epoce globalizacji i nadprodukcji wygląda narodowa walka o konkurencyjną pozycję rynkową - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jacek Strzelecki RSS ALERT    /    eksport do Chin RSS ALERT    /    eksport drobiu do Chin RSS ALERT    /    Chiny RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    drób 2019 RSS ALERT    /    drobiarstwo RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.95.131.97
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.