Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Dyskusja o składzie parówek nie powinna toczyć się na profilach mięsnych marek

  • Autor: AT/portalspozywczy.pl
  • Data: 27-02-2018, 15:12
Ekspert: Dyskusja o składzie parówek nie powinna toczyć się na profilach mięsnych marek
Patrycja Ogrodnik, Brand Manager platformy MAM, fot. mat. pras.

- Ze względu na nasilającą się w ostatnim czasie modę i promocję wegetarianizmu, weganizmu oraz świadomego podejścia do żywności i żywienia, rozmowy na temat składu np. parówek czy szynki, które nierzadko są dalekie od ideału, nie mogą się odbywać na profilach mięsnych marek - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Patrycja Ogrodnik, Brand Manager platformy MAM.

Patrycja Ogrodnik jest zdania, że branża mięsna na tle innych producentów spożywczych rzeczywiście musi dbać o to, aby skandale omijały ją szerokim łukiem.

- Efektywność komunikacji oraz fakt, że w ubiegłym roku nie usłyszeliśmy o problemach żadnej mięsnej marki może wynikać z dotychczasowych jej doświadczeń oraz sumiennego podejścia do sprawy i wyciągania wniosków. Ze względu na nasilającą się w ostatnim czasie modę i promocję wegetarianizmu, weganizmu oraz świadomego podejścia do żywności i żywienia, rozmowy na temat składu np. parówek czy szynki, które nierzadko są dalekie od ideału, nie mogą się odbywać na profilach mięsnych marek - mówi.

Ogrodnik przekonuje, że aby osiągnąć ten cel, należy przyjąć taką strategię prowadzenia profili w social media, aby potencjalne nawiązywanie do tematu przez konsumentów było gaszone w zarodku, a pojedyncze akcje społeczne, które uderzają w producentów były prowadzone w przemyślany sposób, tak jakby dany temat był znany jeszcze na długo przed jakimikolwiek działaniami ze strony konsumentów i aktywistów.

- Dużo łatwiej przygotować się na problemy lub wzmożone zapytania klientów dotyczące jakości produktów czy traktowania zwierząt, gdy jesteśmy na to przygotowani. Ogromną rolę pełnią procedury zarządzania kryzysem. Marki i osoby obsługujące profile producentów branży mięsnej muszą być spójne w tym jak marka komunikuje się z konsumentami oraz do jakich wartości i obietnic się odnosi. Oczywiście nie wszystko da się przewidzieć, jednak można mieć wypracowany pewien schemat działania, który pozwoli na szybką i skuteczną reakcję - dodaje.

Czy branży mięsnej wolno w mediach społecznościowych więcej czy mniej niż innym producentom żywności? Jakie sytuacje kryzysowe czekają na firmy mięsne w social media i jak ich uniknąć Zapraszamy do lektury analizy w naszej Strefie Premium:

Patrycja Ogrodnik to Brand Manager platformy MAM, odpowiedzialna za opracowanie strategii komunikacji platformy MAM oraz marek w portfolio New Media Ventures. Z wykształcenia marketingowiec i psycholog biznesu. Pasjonatka zachowań konsumenckich oraz warunkowania decyzji zakupowych. Praktyk marketingu komunikacji, od początku pracy zawodowej, związana z rynkiem e-commerce, w którym widzi olbrzymi potencjał sprzedaży na kolejne lata. Doświadczenia zdobywała m.in. w portalach horyzontalnych, platformach e-commerce koordynując wszystkie działania marketingowe w digital i offline. Od kilku już lat dzieli się swoją wiedzą na temat działań marketingowych i sprzedażowych na wydarzeniach branżowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 268) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.