Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Ekspert: Inwestorom branżowym łatwiej przejmować firmy mięsne w Polsce

- Branża mięsna w Polsce jest dość specyficzna, co sprawia, że inwestorom branżowym znacznie łatwiej jest znaleźć wspólny język z właścicielami sprzedawanego podmiotu - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Łukasz Targoszyński, adwokat w warszawskim biurze kancelarii Baker McKenzie.

Ekspert: Inwestorom branżowym łatwiej przejmować firmy mięsne w Polsce
Łukasz Targoszyński, adwokat w warszawskim biurze kancelarii Baker McKenzie, fot. mat. pras.

W połowie lutego zarząd ZM Henryk Kania SA poinformował o przyjęciu uchwały dotyczącej rozpoczęcia procedury wyboru doradcy w procesie potencjalnego pozyskania istotnego lub strategicznego inwestora.  (czytaj więcej)

W ocenie Łukasza Targoszyńskiego ZM Henryk Kania mają bardzo duży potencjał dla potencjalnych inwestorów.

- W szczególności ze względu na bardzo rozpoznawalną markę, która byłaby niewątpliwie ciekawym dodatkiem do portfolio każdego z branżowych graczy. Pozycja rynkowa i kondycja finansowa znajdą natomiast z pewnością odzwierciedlenie w ofertach składanych przez poszczególnych inwestorów zainteresowanych przejęciem - mówi.

Prawnik wskazuje, że przejęciem ZM Henryk Kania zainteresowani będą z pewnością zarówno międzynarodowi gracze, jak też potentaci z polskim kapitałem.

- W Polsce od kilku lat mówi się o tym, że polskie marki i firmy powinny pozostać w rękach polskiego kapitału, co sugerowałoby większe zainteresowanie ze strony polskich inwestorów. Jednak w praktyce to międzynarodowi gracze wykazują się często większym zaangażowaniem i inicjatywą - dodaje.

Targoszyński podkreśla, że nabyciem ZM Henryk Kania mogą być zainteresowani również inwestorzy finansowi.

- Sądzę jednak, że firma trafi ostatecznie do inwestora branżowego. Wynika to przede wszystkim z faktu, że inwestorzy branżowi, którzy mogą osiągnąć dodatkowe korzyści z efektów synergii połączonych biznesów, są często gotowi oferować wyższą cenę, uwzględniającą właśnie te efekty synergii. Ponadto, branża mięsna w Polsce jest dość specyficzna, co sprawia, że inwestorom branżowym znacznie łatwiej jest znaleźć wspólny język z właścicielami sprzedawanego podmiotu - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

więcej informacji:

Łukasz Targoszyński RSS ALERT    /    Baker McKenzie RSS ALERT    /    ZM Henryk Kania RSS ALERT    /    fuzje i przejęcia RSS ALERT    /    fuzje i przejęcia w branży mięsnej RSS ALERT    /    konsolidacja branży mięsnej RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.23.234.7
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.