Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Ekspert: Komunikacja na temat bezpieczeństwa polskiej wołowiny powinna trafić przede wszystkim do odbiorców hurtowych

- W mojej ocenie skuteczna komunikacja na temat planowanych i wdrożonych u nas rozwiązań dla bezpieczeństwa produkcji mięsa wołowego powinna przede wszystkim trafić do odbiorców hurtowych za granicą. Oni mają największy wpływ na skalę zamówień i wyniki polskiego eksportu. Natomiast promowanie polskiej wołowiny można przeprowadzić dopiero po skutecznym wdrożeniu akcji informacyjnej o podjętych w wyniku zaistnienia kryzysu działaniach zaradczych, mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa produktów - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Andrzej Czech, dyrektor zarządzający Sfera Group Sp. z.o.o.

Ekspert: Komunikacja na temat bezpieczeństwa polskiej wołowiny powinna trafić przede wszystkim do odbiorców hurtowych
Andrzej Czech, dyrektor zarządzający Sfera Group Sp. z.o.o., fot. mat. pras.

W ocenie Andrzeja Czecha mamy do czynienia z kryzysem wizerunkowym o istotnym znaczeniu dla eksportu polskiego mięsa wołowego.

- Wskazują na to liczne echa kryzysu, które pojawiły się w mediach europejskich, oficjalne zapytania ze strony różnych krajów, wstrzymanie części zamówień mięsa za granicą czy też rozpoczęcie kontroli przez reprezentantów Komisji Europejskiej. W każdym tego typu kryzysie kluczowy jest czas reakcji na zdarzenia będące jego źródłem. Urzędy powołane do kontroli obszaru produkcji mięsa oraz organy ścigania zadziałały szybko i zdecydowanie, aby zminimalizować ryzyko dla konsumentów. W kontekście komunikacji podjętej z rynkiem, przedstawiciele administracji rządowej wypowiadali się szeroko w mediach nagłaśniając kroki podjęte w celu ścigania sprawców przestępstwa oraz minimalizowania skutków sytuacji dla konsumentów w kraju i za granicą - dodał.

W ocenie eksperta na tym etapie rozwoju sytuacji trudno określić, czy podjęte działania wystarczą do opanowania sytuacji w dłuższej perspektywie.

- Wiele wskazuje na to, że nasi południowi sąsiedzi wykorzystali incydent do promocji własnej produkcji mięsnej oraz stawiania barier dla polskich eksporterów – m.in. poprzez obowiązkowe kontrole transportów na granicy. Nadzieją dla polskich producentów mięsa wołowego jest paradoksalnie upływ czasu. Jeżeli wyniki kontroli KE będą korzystne dla Polski odbiorcy hurtowi za granicą powinni nadal być zainteresowani importem mięsa z Polski, z uwagi na jego niższą, niż na rynkach europejskich cenę - dodaje.

Czy kryzys wizerunkowy wokół polskiej wołowiny wpłynie na postawy zakupowe przeciętnych konsumentów? Andrzej Czech wskazuje, że reakcja konsumentów na informacje związane z bezpieczeństwem żywności może być gwałtowna, choć bywa krótkotrwała.

- Szerokiemu i szybkiemu rozgłosowi kryzysów w branży spożywczej sprzyja różnorodność i powszechność kanałów komunikacji w internecie. W przypadku produktów masowych konsumenci często dzielą się z bliskimi negatywnymi informacjami w celu ostrzeżenia ich przed zagrożeniem. Upływ czasu i zalew codziennych informacji w internecie uodpornia ich jednak na pojawiające się kolejne kryzysy wizerunkowe. Wiele marek, w wyniku przemyślanych działań komunikacyjnych, może wykorzystać je nawet do wzmocnienia lojalności swoich klientów. Może się tak stać dzięki zaplanowaniu otwartej i transparentnej komunikacji na temat przyczyn sytuacji kryzysowej, a przede wszystkim komunikowaniu otoczenia o planowanych i podejmowanych działań antykryzysowych - dodaje.

więcej informacji:

wołowina RSS ALERT    /    Sfera Group RSS ALERT    /    Andrzej Czech RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    nielegalny ubój RSS ALERT    /    wołowina 2019 RSS ALERT    /    eksport wołowiny RSS ALERT    /    eksport mięsa RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.23.234.7
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.