Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Ekspert: Konsolidacja hurtowego handlu mięsem jest nieunikniona

- Proces konsolidacji hurtowego handlu mięsem sięgnie do różnych poziomów jakości i pozycjonowania towaru oraz do różnych wielkości obiektów, handlujących na różne sposoby.  Duży gracz hurtowy, o silnym zapleczu produkcyjnym, sprzęgnie się oczekiwaniami rynku na wszystkich powierzchniach handlowych – także w hurcie. Kluczem do jakości jest w mięsie świeżość, a to wymusza działanie w bliskiej odległości hurtownika od potencjalnego odbiorcy detalicznego - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

Ekspert: Konsolidacja hurtowego handlu mięsem jest nieunikniona
Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego. Fot. PTWP

Autor: AT, portalspozywczy.pl
Data: 10-10-2019, 09:31

Andrzej Faliński zaznacza, że nie jest tak, że wielki lub średni handlowy obiekt sieciowy zaopatruje się tylko z magazynu centralnego.

- Szczególnie w mięsie byłby to strategiczny błąd. Nie jest też tak, że do współpracy z siecią nadają się wszystkie małe hurtownie. Owszem wielki nawet sklep może współpracować z mała hurtownią, ale dobrze, by była ona poddana dyscyplinie sieciowej u siebie, czyli była częścią systemu wielu, ujednolicanych w pewnym przynajmniej stopniu, hurtowni Zrozumiały to najszybciej sieci dyskontowe i integratorzy franczyz. Ich centra zakupowo-dystrybucyjne są liczne i powiązane z dostawcami lokalnymi/regionalnymi. Nie dziwi więc strategia wielkiego producenta i przewidującego dystrybutora, że dąży do zróżnicowanej sieci, zapewniającej optymalne warunki realizacji podaży w odpowiednich do regionu skalach, asortymentach i cenach - dodaje.

W ocenie eksperta przewidywaniem cech rynku jest tu odniesienie nie tylko do zregionalizowanych sieci większych obiektów, ale i penetracja obiektów mniejszych poprzez dostawę i możliwość integrowania odbiorców w  swoim systemie.

- Stąd biorą się oferty dla mniejszych sklepów w postaci cząstkowych, kategorialnych franczyz, patronatów dla sklepów lub działów większych obiektach, grup zakupowych itd. Innymi słowy wielcy gracze produkcji i dystrybucji zbliżają się do rynku takiego, jakim on jest – do małych i dużych odbiorców i obiektów. Paradoksalnie – jak widać - często duzi pracują na małych powierzchniach, a mali na dużych; a hurt ma różne racje bytu - podsumował.

Więcej na temat kondycji hurtowego handlu mięsem w naszym artykule z cyklu "Mięso na wtorek"

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Faliński RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    hurt RSS ALERT    /    hurtownie RSS ALERT    /    rynek hurtowy w Polsce RSS ALERT    /    rynek hurtowy RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.240.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.