Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Ekspert: Nie da się robić interesów w Chinach bez stałej obecności w tym kraju

- Należy sobie uświadomić, że nie da się robić wielkich interesów w Chinach tylko z Polski bez stałej obecności w tym kraju. Nasza konkurencja już dawno to zrozumiała, a my wciąż chcemy udowodnić, że wielkie interesy możemy robić znad Wisły - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jacek Strzelecki, ekspert ds chińskiego rynku rolno-spożywczego.

Ekspert: Nie da się robić interesów w Chinach bez stałej obecności w tym kraju
Jacek Strzelecki, fot. mat. prywatne

Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
Data: 26-08-2019, 11:46

Jacek Strzelecki wskazuje, że w Chinach polska firma musi mieć swojego stałego przedstawiciela, który zna polski i unijny rynek, np. drobiarski.

- Musi być to osoba, która dobrze orientuje się w reżimie weterynaryjno-prawnym, jakościowym, która od ręki potrafi odpowiedź chińskiemu kontrahentowi na jego pytania. Tymczasem w praktyce jest najczęściej tak, że polska firma podejmuje współpracę z Polakiem mieszkającym w Chinach, który poza tym, że mówi po chińsku, nie zna ani chińskiego rynku drobiarskiego ani polskiego (unijnego). W efekcie nic się nie dzieje, a jedynie z czasem powstaje rozgoryczenie i niechęć - mówi.

Ekspert przekonuje firmy zainteresowane eksportem do Chin, aby nie zniechęcać się wysokimi wymaganiami, które stawia przez producentami ten rynek.

- Niestety, chiński rynek jest reglamentowany. Obowiązuje tam wiele ograniczeń pozaprawnych i pozataryfowych, co dla nas jest nie do przyjęcia i bardzo trudne do zrozumienia. W efekcie w zetknięciu z tym nabieramy niechęci, a w naszej świadomości powstaje obraz himalaicznych barier i rezygnujemy. Namawiam zarządzających firmami, którzy myślą o Chinach, aby zmienili nastawienie. Nie przeszkody czy bariery, ale wymagania, tak jak na prawo jazdy. Same wyrazy „przeszkody” i „bariery” zawierają w sobie negatywny wydźwięk oraz niemoc. Moja propozycja usuwa ze świadomości tę wadę. Na wymagania patrzy się jak na wyzwanie, do którego trzeba się przygotować, a nie stresować od pierwszej chwili, bo jest przed nami coś strasznego - wskazuje.

Więcej na temat szans i wyzwań w eksporcie polskiego drobiu do Chin w tekście: "Jakie błędy popełniają polskie zakłady drobiarskie w Chinach?"

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jacek Strzelecki RSS ALERT    /    Chiny RSS ALERT    /    eksport do Chin RSS ALERT    /    eksport drobiu RSS ALERT    /    eksport drobiu do Chin RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    drób 2019 RSS ALERT    /    go china RSS ALERT    /    rynek chiński RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.229.122.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.