Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Ekspert: Polska branża mięsna nie powinna obawiać się przyszłości

- Wszystkie podmioty w różnych kanałach dystrybucji mięsa pracują na niskich marżach, ale w innych branżach jest dokładnie tak samo. Nie trzeba załamywać rąk, a dostrzec szanse, a płyną one zewsząd - mówiła Urszula Kłosiewicz-Górecka, starszy analityk w Zespole Foresightu Gospodarczego Polskiego Instytutu Ekonomicznego podczas Kongresu MEATing 2019.

Ekspert: Polska branża mięsna nie powinna obawiać się przyszłości
Urszula Kłosiewicz-Górecka, Polski Instytut Ekonomiczny. Fot. MEATing 2019

Urszula Kłosiewicz-Górecka przyznała, że nie obawia się przyszłości branży mięsnej w Polsce.

- Wiemy dobrze, że podmioty operujące we wszystkich kanałach dystrybucji mięsa pracują na niskich marżach, ale w innych branżach jest dokładnie tak samo. Nie należy załamywać rąk, ale dostrzec szanse. Płyną one zewsząd. Konsument bardzo się zmienia, a także mocno się dywersyfikuje. Powstają nowe grupy docelowe, które należy zbadać i dostosowywać do nich produkty. Widać mocno, że klient oczekuje czegoś nowego i bezpiecznego, do tego pojawia się podejście eko i poszukiwanie skąd produkty pochodzą - dodała.

Przedstawicielka PIE nie obawia się o przyszłość sklepów mięsnych.

- Jeśli chodzi o wyspecjalizowane sklepy firmowe to badania pokazują sinusoidę ich rozwoju. Oznacza to, że coś nie do końca jest wykorzystane. Dużą szansą dla niezbyt wielkich sklepów firmowych jest działalność w ramach sieci, co daje korzyści skali. Sklep firmowy to wizytówka, miejsce, gdzie firma buduje swój wizerunek i poznaje bezpośrednio klienta. Pamiętajmy, że dzięki nowym technologiom komunikacyjnym klient jest wszędzie i dotrzeć do niego jest już stosunkowo łatwo. Trudniej jest za to wykorzystać olbrzymi zasób informacji i przełożyć to na dobre decyzje biznesowe - dodała.

Kłosiewicz-Górecka wskazała, że w Polsce istnieje ok. 10 tys sklepów specjalistycznych, wśród których największą grupę stanowią sklepy mięsne.

- Widzimy, że w dłuższym okresie ich liczebność wcale tak nie spada jak mogłoby się wydawać. Do 2011 roku faktycznie tak było, ale od tamtej pory ich liczba rośnie. Z 75 tys. sklepów ogólnospożywczych w Polsce niecałe 10 tys. stanowią sklepy wielkopowierzchniowe, które zagarnęły ponad połowę wartości sprzedaży. Konsument oczekuje dziś nowości i nie ma czasu. Potrzebuje produkt, który może szybko przygotować, ponieważ lubi czymś zabłysnąć podczas spotkania ze znajomymi. Kolejny trend to premiumizacja, ale pamiętajmy, że nie wolno stawiać tylko na produkty premium. Trzeba kształtować ofertę w taki sposób, aby wykorzystać na różnych asortymentach możliwość negocjowania wyższej marży. Dziś komunikacja z klientem to tworzenie "dobrej atmosfery doświadczeń", co z dużym powodzeniem robi u nas Lidl - podsumowała.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Urszula Kłosiewicz-Górecka RSS ALERT    /    Polski Instytut Ekonomiczny RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    sklepy mięsne RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    premiumizacja RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Kura_NL 2019-07-02 00:16:28
    Skąd biorą tych ekspertów,:)Niskie marże to mają ubojnie drobiu, proszę im powiedzieć że wszystko jest ok skoro duża część dokłada do biznesu i szukają inwestorów z backup'em gotówki, bo nikt się nie spodziewał takich cen.
  • swoje imię 2019-07-02 10:09:26
    Polskiej branży mięsnej to już praktycznie nie ma. Zróbcie zestawienie i pokażcie jak maleje udział polskiego kapitału w branży mięsnej.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.69.220
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.