Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Ekspert: Silny brand przyciąga inwestorów finansowych do branży mięsnej

- Wśród kryteriów inwestycyjnych, którymi kierują się inwestorzy finansowi często istotną rolę odgrywa silny, rozpoznawalny brand – a takim może pochwalić się ZM Henryk Kania. Zakup silnej marki mógłby stanowić ewentualny argument przekonujący inwestorów finansowych do zakupu spółki o takim profilu - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Michał Kierul, menedżer w departamencie fuzji i przejęć Navigator Capital Group.

Ekspert: Silny brand przyciąga inwestorów finansowych do branży mięsnej
Michał Kierul, menedżer w departamencie fuzji i przejęć Navigator Capital Group, fot. mat. pras.

W połowie lutego zarząd ZM Henryk Kania SA poinformował o przyjęciu uchwały dotyczącej rozpoczęcia procedury wyboru doradcy w procesie potencjalnego pozyskania istotnego lub strategicznego inwestora. (czytaj więcej)

Michał Kierul zauważa, że ZM Henryk Kania to jeden z najlepiej rozpoznawalnych producentów na polskim rynku mięsnym.

- Rok 2018 przebiegł w spółce pod znakiem ustabilizowania sytuacji finansowej wskutek procesu optymalizacji długu, w ramach którego spłacono wszystkie obligacje zapadające w 2018 roku na kwotę 120 mln zł. Ponadto, zgodnie z informacjami które spółka publikowała, akwizycja spółki „Staropolskie Specjały” pozwoli na zwiększenie mocy produkcyjnych i wzbogacenie asortymentu. Wymienione czynniki, a także silny, rozpoznawalny wśród konsumentów brand, wpływają korzystnie na atrakcyjność inwestycyjną ZM Henryk Kania z punktu widzenia potencjalnych inwestorów, przede wszystkim branżowych - mówi.

Ekspert przyznaje, że analiza największych transakcji fuzji i przejęć w branży mięsnej, które wydarzyły się w ostatnim czasie, wskazuje na dużą rolę inwestorów zagranicznych w konsolidacji polskiej branży mięsnej.

- Transakcje takie, jak przejęcie Konspolu przez Cargill, przejęcie Gzella przez Danish Crown (Sokołów) czy też przejęcie zakładów Pini przez Smithfield (Animex) świadczą o zainteresowaniu międzynarodowych graczy udziałem w konsolidacji polskiego sektora mięsnego. Należy również pamiętać, że globalne koncerny dysponują na ogół większym zapleczem finansowym niż rodzimi gracze, nawet cechujący się znaczącą skalą działalności. Z tych powodów najbardziej prawdopodobnym kupującym wydaje się inwestor zagraniczny o silnej pozycji rynkowej - ocenia.

W ocenie Michała Kierula ZM Henryk Kania, podobnie jak przeważająca większość podmiotów działających w sektorze mięsnym, będzie przedmiotem zainteresowania przede wszystkim graczy branżowych.

- Inwestorzy finansowi zazwyczaj są zainteresowani podmiotami działającymi w branżach o wysokim potencjale wzrostu lub będącymi dopiero na początkowym etapie konsolidacji. Oba te kryteria trudno określić jako spełnione w przypadku polskiej branży mięsnej. Należy jednak podkreślić, że wśród kryteriów inwestycyjnych, którymi kierują się inwestorzy finansowi często istotną rolę odgrywa silny, rozpoznawalny brand – a takim może pochwalić się ZM Henryk Kania. Zakup silnej marki mógłby stanowić ewentualny argument przekonujący inwestorów finansowych do zakupu spółki o takim profilu - podsumowuje analityk.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

więcej informacji:

fuzje i przejęcia RSS ALERT    /    fuzje i przejęcia w branży mięsnej RSS ALERT    /    konsolidacja branży mięsnej RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    Michał Kierul RSS ALERT    /    Navigator Capital RSS ALERT    /    ZM Henryk Kania RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.91.79.74
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.