Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Ekspert: Struktura sprzedaży ZM Kania może studzić zapał potencjalnych nabywców

- Ze struktury sprzedaży ZM Henryk Kania wynikałoby, że połowa przychodów jest realizowana z jednym klientem. To może nieco studzić zapał potencjalnych nabywców, zwłaszcza, że spółka jest notowana na giełdzie i wszelkie informacje dotyczące transakcji będą co do zasady musiały być podane do wiadomości publicznej - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Ludomir Biedecki, radca prawny w Kancelarii Noerr Biedecki sp.k.

Ekspert: Struktura sprzedaży ZM Kania może studzić zapał potencjalnych nabywców
Ludomir Biedecki, radca prawny w Kancelarii Noerr Biedecki sp.k, fot. mat. pras.

Autor: AT/portalspozywczy.pl
Data: 01-03-2019, 09:48

W połowie lutego zarząd ZM Henryk Kania SA poinformował o przyjęciu uchwały dotyczącej rozpoczęcia procedury wyboru doradcy w procesie potencjalnego pozyskania istotnego lub strategicznego inwestora. (czytaj więcej)

W ocenie Ludomira Biedeckiego ZM Henryk Kania to jeden z wiodących producentów wędlin na rynku polskim, a tego rodzaju spółki zawsze wzbudzają zainteresowanie kiedy ogłaszają tzw. przegląd opcji strategicznych, tzn. rozważają pozyskanie inwestora.

- Na rynku kabanosów spółka jest nr 2, za zakładami Tarczyński, zaś wśród firm działających w branży mięsnej mieści się niewątpliwie w pierwszej dziesiątce największych producentów wyrobów mięsnych. Zmniejszający się wskaźnik długu netto/EBITDA i ogólny brak nadmiernego zadłużenia przy przychodach przekraczających 1 mld złotych, sprawiają, że ten producent powinien mieć potencjał do przyciągnięcia inwestorów. Kwestią, która może zwracać uwagę jest struktura sprzedaży, z której wynikałoby, że połowa ww. wyniku jest realizowana z jednym klientem. To może nieco studzić zapał potencjalnych nabywców, zwłaszcza, że spółka jest notowana na giełdzie i wszelkie informacje dotyczące transakcji będą co do zasady musiały być podane do wiadomości publicznej. Niestety, tego rodzaju informacje są niekiedy wykorzystywane na niekorzyść dostawców, a tym samym mogą negatywnie odbijać się na cenie - dodaje.

W ocenie prawnika inwestycją w ZM Henryk Kania mogliby być zainteresowani zarówno duzi, międzynarodowi gracze z branży mięsnej, jak i któryś z potentatów z polskim kapitałem.

- Wydaje się, że zainteresowani mogliby być jedni i drudzy. Znana jest rynkowa aktywność Superdrobiu wspieranego przez Charoen Pokphand Foods i jego duży apetyt na akwizycje. Niewykluczone, że zainteresowaliby się również segmentem rynku mięsnego, na którym sami nie aktywni ale mogliby pozyskać czołowego gracza tworząc grupę obejmującą producenta wędlin suchych. Myślę, że spółce przyjrzą się lub już przyjrzeli pozostali leaderzy polskiego rynku: Animex, Sokołów, Cargill i inni. To byłoby z pewnością interesujące aktywo dla producentów zagranicznych, nieobecnych w Polsce, którzy mogliby pozyskać istotną część polskiego rynku. Kwestią szalenie istotną, po rozbudzeniu oczekiwań w związku z transakcją sprzedaży Konspolu, są oczekiwania co do wyceny. Wydaje się, że rodzimi producenci są mniej chętni do zapłaty wysokich cen, często kierując się doskonale im znanymi danymi dotyczącymi kosztów stworzenia zaplecza produkcyjnego i handlowego ich krajowych konkurentów. Stawiałbym raczej na zainteresowanie wśród nieobecnych w Polsce i tych, którzy należą do grup międzynarodowych - mówi.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

więcej informacji:

Noerr RSS ALERT    /    Ludomir Biedecki RSS ALERT    /    ZM Henryk Kania RSS ALERT    /    fuzje i przejęcia RSS ALERT    /    ZM Henryk Kania szuka inwestora RSS ALERT    /    fuzje i przejęcia w branży mięsnej RSS ALERT    /    konsolidacja branży mięsnej RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • gosc456 2019-03-06 17:57:44
    Połowa przychodów realizowana z jednym klientem. To oznacza, że ten klient może doprowadzić do upadłości firmy, poprzez nagłe zaniechanie współpracy. Powinno się ograniczać udział w rynku sieci handlowych, inaczej będą mieć potencjalnie niebezpieczny wpływ na swoich dostawców.
  • kel 2019-06-07 11:31:59
    Oj eksperci....... tylko gadają już po tym wszystkim jak się mleko rozleje. dlaczego ich nie ma zanim coś się wydarzy. dlaczego wczesniej nie pisali o tym lub udzielali wywiadów ok klienci którzy biorą połowę produkcji są niebezpieczni. problem w tym co może ustawodawca zrobić aby taka siec była bezpieczna dla producentów....? dostawców..? Wprowadzić zapisy prawne i podatkowe które trzymają w ryzach sieci handlowe w stosunku do przeterminowanych zapłat i warunków handlowych. Przeterminowane zapłaty powinny być z urzędu naliczane do nich odsetki bo tak stanowi prawo i nie da się tego w żaden sposób obejść , a podatki płacić wtedy kiedy kasa na koncie a nie fv wystawiona bo to w polsce przyrzeczenie tylko zapłaty a jak się pójdzie do sądu to nie argument ze ktoś winien. odbiorcy powinni podatkowo rozliczać dostawy dopiero po zapłaceniu za Nią

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.227.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.