Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Ekspert: W branży drobiarskiej jest dużo do zrobienia pod względem kosztów

- Kraje takie jak Holandia, Francja czy Niemcy uzyskują lepszy efekt sprzedaży mięsa drobiowego i to mniejszego wolumenu. To pokazuje, że mamy jeszcze kilka rzeczy do zrobienia po stronie kosztów, żeby dorównać tamtej efektywności - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Bartosz Urbaniak, szef Bankowości Agro BNP Paribas na Europę Środkowo-Wschodnią i Afrykę.

Ekspert: W branży drobiarskiej jest dużo do zrobienia pod względem kosztów
Bartosz Urbaniak, szef Bankowości Agro BNP Paribas na Europę Środkowo-Wschodnią i Afrykę, fot. PTWP

Bartosz Urbaniak wskazuje, że w Niemczech wykorzystanie energii jest mniej więcej dwa razy efektywniejsze niż w Polsce.

- Może się więc okazać, że jeśli nasz zakład produkuje 100 tys. jednostek, postawienie kolejnego bloku produkcyjnego na kolejne 20 tys. może przynieść więcej kłopotów niż korzyści. Znaczenie kosztów energii w ogólnych kosztach funkcjonowania przedsiębiorstw rośnie i może się okazać, że nawet pięć razy większa fabryka może oznaczać pięć razy więcej kłopotów. Warto zauważyć, że poprawa po stronie kosztów wiąże się także z poprawą jakości wewnątrz przedsiębiorstwa. W efekcie dostarczamy na rynek lepszy produkt, co poprawia opinię o firmie i pozwala pozyskać lojalność klientów - dodaje.

Urbaniak wskazuje, że Polska poziom „średniaka” już osiągnęła. Pytanie co dalej.

- Możemy być dużym, ale nieefektywnym kolosem, a to nie oznacza nić dobrego. Przykładem takiego kraju średniej wielkości, którego gospodarka jest w dobrej kondycji jest Holandia - mówi.

Szef Bankowości Agro BNP Paribas na Europę Środkowo-Wschodnią i Afrykę zwraca uwagę, że choć Polska jest największym producentem drobiu w Europie, nie oznacza to jednak, że mamy za niego największą wartość sprzedaży.

- Kraje takie jak Holandia, Francja czy Niemcy uzyskują lepszy efekt sprzedaży i to mniejszego wolumenu. To pokazuje, że mamy jeszcze kilka rzeczy do zrobienia po stronie kosztów, żeby dorównać tamtej efektywności - dodał.

Urbaniak wskazuje, że choć Polacy chcą jeść zdrowiej i lepiej, nie chcą za taką żywność więcej płacić.

- 2-3 lata temu przeprowadziliśmy badania konsumenckie na dużych grupach fokusowych. Według badanych żywność ma być naturalna, zdrowa, organiczna, polska i bez GMO. Dopiero na samym końcu wskazywano cenę. Na pytanie, ile konsumenci chcieliby zapłacić za taki produkt, 90 proc. badanych odpowiedziało, że nie da nawet 1 zł więcej. Inną kwestią jest zbudowanie marki. Francuzi w świadomy marketing inwestują od 150 lat i to jest czas rozsądnego kształtowania opinii publicznej na świecie i przekonywania, że francuska żywność jest najlepsza na świecie. W Polsce ten proces trwa dopiero 28 lat, więc na rezultaty musimy jeszcze długo czekać. Biznesu się nie podbija kawaleryjską szarżą, tylko ciężką pracą - podsumował.

Wypowiedź zarejestrowaliśmy podczas wydarzenia "Agrokonferencja Agro-Ring: Starcie kosztów" zorganizowanego w Łodzi przez Bank BGŻ BNP Paribas.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Bartosz Urbaniak RSS ALERT    /    BGŻ BNP Paribas RSS ALERT    /    drobiarstwo RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    drób 2018 RSS ALERT    /    prąd RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.196.208.187
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.