Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Ekspert: W Chinach prawdziwe marże zarabia się na produktach przetworzonych

- Skupianie się na eksporcie jedynie wersji nieprzetworzonej lub niskoprzetworzonej naszego produktu to przypadłość, charakterystyczna dla polskich producentów żywności. Tymczasem prawdziwe marże eksportowe w Chinach zarabia się na przetworzonym produkcie - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jacek Strzelecki, ekspert ds chińskiego rynku rolno-spożywczego.

Ekspert: W Chinach prawdziwe marże zarabia się na produktach przetworzonych
Jacek Strzelecki, fot. mat. prywatne

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 09-01-2020, 09:30

Jacek Strzelecki zwraca uwagę, że produkt przetworzony można łatwiej przechowywać bo np. nie potrzeba chłodni czy mroźni.

- To znacznie ułatwia logistykę i obniża koszty. Nie oznacza to, że trzeba zrezygnować z eksportu np. mrożonej piersi drobiowej. W żadnym wypadku. Szkoda tylko, że już na samym początku ukierunkowujemy się wąsko, co znacznie ogranicza nasze możliwości biznesowe. Inną sprawą jest to, na co się nam ostatecznie zgodzą Chińczycy. Na rynku chińskim potrzebne jest synergiczno-konsolidacyjne myślenie, które pozwoli maksymalizować zyski poprzez odpowiedni pricing - dodaje.

Ekspert zauważa, że dla zagranicznego produktu żywnościowego w Państwie Środka przyjmuje się domniemanie statusu produktu premium o wysokiej jakości.

- Ten startowy pakiet trzeba jednak wykazać chińskiemu kontrahentowi, który będzie chciał się od nas dowiedzieć, jaką wartość dodaną posiada polski produkt, czyli dlaczego ma kupić nasze, a nie inne i za taką cenę, a nie niższą. Jak dotąd w obszarze mięsnym nie spotkałem się z ofertą skrojoną pod chińskiego klienta. To są najczęściej oferty pod europejskiego klienta. Strategię, a co za tym idzie ofertę, można stworzyć wtedy, gdy uprzednio pozna się dany rynek, a to wymaga czasu i determinacji - mówi.

Strzelecki jest zdania, że myśląc o Chinach trzeba sobie uświadomić, że Chiny nie potrzebują naszych produktów żywnościowych.

- Wiedza Chińczyków na temat składników, wartości odżywczych i zdrowotnych jest imponująca. Informacji o tym chiński konsument szuka na etykiecie produktu jak i w internecie. Dlatego też w Państwie Środka nikt nie sprzedaje np. drobiu (czy w ogóle produktu żywnościowego) jako takiego, ale wartość dodaną, która odróżnia nasz produkt od holenderskiego czy tajlandzkiego. Czym ona jednak jest i jak ją pokazać Chińczykom, jest właśnie tajemnicą sukcesu każdej firmy - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jacek Strzelecki RSS ALERT    /    Chiny RSS ALERT    /    eksport do Chin RSS ALERT    /    eksport drobiu do Chin RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    drób 2020 RSS ALERT    /    przetworzone mięso RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.24.208
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.