Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Ekspert: W Chinach trzeba być nie tylko na SIAL

- W Polsce wszyscy chcą jechać na targi SIAL w Szanghaju, które są postrzegane u nas jako najważniejsza w Chinach impreza targowa dla branży rolno-spożywczej. Tymczasem tak nie jest. Ona jest ważna, ale są ważniejsze - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jacek Strzelecki, ekspert ds chińskiego rynku rolno-spożywczego.

Ekspert: W Chinach trzeba być nie tylko na SIAL
Jacek Strzelecki, fot. mat. prywatne

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 09-10-2019, 09:55

W ocenie Jacka Strzeleckiego na temat eksportu polskiego drobiu do Chin pokutuje wiele mitów, co jest skutkiem braku wiedzy, o tym jak w rzeczywistości wygląda chiński rynek drobiu.

- W rezultacie nie mamy zadowalających wyników biznesowych. Na niewiedzę składa się wiele czynników. Przykładowo wszyscy chcą jechać na targi SIAL w Szanghaju, które są postrzegane u nas jako najważniejsza w Chinach impreza targowa dla branży rolno-spożywczej. Tymczasem tak nie jest. Ona jest ważna, ale są ważniejsze - mówi.

Ekspert wskazuje, że w  Chinach są dwa rodzaje targów. Pierwszą grupę tworzą targi międzynarodowe w Chinach, do których należy SIAL w Szanghaju. Drugą stanowią chińskie targi branżowe.

- Trzeba być i na SIAL i na targach branżowych, które mają wymiar międzynarodowy i są to naprawdę ogromne wydarzenia biznesowo-handlowe. Na najważniejszych targach drobiarskich w Chinach, w Zhengzhou, w prowincji Henan, które odbywają się w lipcu, na które co roku przyjeżdża cała konkurencja naszych firm, nikogo z Polski nie ma, bo po prostu o tym nasze przedsiębiorstwa nie wiedzą, że powinni tam być, jeśli chcą zdobywać ten rynek. W tym roku w związku z 70 rocznicą powstania Chińskiej Republiki Ludowej oraz nawiązania stosunków dyplomatycznych miedzy Polską a Chinami nasza obecność na tych targach miałaby z pewnością wyjątkową oprawę jak i zainteresowanie chińskich mediów. Straciliśmy okazję do tego by z pomocą chińskich władz zapisać się pozytywnie w pamięci zwykłego Chińczyka - dodał.

Strzelecki uzupełnia, że targi w Zhengzhou mają patronat chińskiego ministra rolnictwa oraz odwiedza je kilkadziesiąt tysięcy Chińczyków.

- Oprócz wystawiających się kilkuset firm na tych targach są przedstawiciele sieci handlowych, lokalni handlowcy, dystrybutorzy, producenci maszyn, producenci karmy dla ptaków, firmy utylizacyjne, naukowcy, weterynarze, ekonomiści, prawnicy i inni eksperci. Normą są spotkania na poziomie dyrektorów operacyjnych oraz warsztaty i seminaria eksperckie np. poświęcone hodowli, zarządzaniu lekami weterynaryjnymi czy walce z ptasią grypą. Na takich targach można zobaczyć, jak o chińskiego klienta walczy nasza konkurencja, w tym chińskie przedsiębiorstwa. Na SIAL w Szanghaju tego nie doświadczymy - dodaje.

Więcej na temat szans i wyzwań w eksporcie polskiego drobiu do Chin w tekście: "Jakie błędy popełniają polskie zakłady drobiarskie w Chinach?"

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jacek Strzelecki RSS ALERT    /    SIAL CHINA RSS ALERT    /    SIAL RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    eksport drobiu do Chin RSS ALERT    /    eksport do Chin RSS ALERT    /    Chiny RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.209.80.87
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.