Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Ekspert: W polskim drobiarstwie pojawia się coraz więcej nowych inwestorów zagranicznych

- Jeszcze kilka lat temu fuzje i przejęcia w sektorze drobiarskim odbywały się głównie między podmiotami polskimi lub tymi firmami zagranicznymi, które już w Polsce były. W ostatnich 2-3 latach mamy coraz więcej zainteresowania ze strony nowych inwestorów zagranicznych - mówi Magdalena Ludwig, dyrektor Działu Fuzji i Przejęć BGŻ BNP Paribas.

Ekspert: W polskim drobiarstwie pojawia się coraz więcej nowych inwestorów zagranicznych
fot. shutterstock

Magdalena Ludwig wskazuje, że proces fuzji lub przejęcia jest wypadkową ogromnej ilości elementów.

- Na decyzję o transakcji wpływa zarówno ogólna sytuacja geopolityczna, sankcje, embarga protekcjonizmy, jak i kwestie regulacji obrotu ziemią rolną czy trendy konsumenckie - dodała.

W ocenie szefowej Działu Fuzji i Przejęć w BGŻ BNP Paribas w skali globalnej można zaobserwować wiele transakcji w obszarze żywności organicznej.

- Rynek żywności organicznej rośnie trzy razy szybciej niż tradycyjnej, a rynek żywności free from rośnie o 20 proc. rocznie. Te niesamowite wzrosty przekładają się na wycenę spółek. Kurs akcji australijskiej firmy Freedom Foods przez 5 lat wzrósł o ponad 1000 proc. Belgijska spółka piekarnicza Lotus Bakeries zanotowała w tym czasie wzrost o 500%. Dwa lata temu Danone kupił produkującą zdrową żywność spółkę WhiteWave Foods za 12,5 mld dolarów - opisuje.

Ludwig zwraca uwagę, że firmy mogą wpisywać się w trendy i próbować nadążyć za nimi własnymi siłami, np. zmieniając skład swoich produktów, inwestując jak Mondelez w zrównoważone uprawy zboża lub jak Nestle ograniczając zawartość soli i tłuszczy nasyconych w swoich produktach.

- Druga droga - pośrednia - to tworzenie inkubatorów lub wehikułów inwestycyjnych w ramach dużych koncernów. Meksykańska Bimbo, jedna z największych grup piekarniczych na świecie, stworzyła inkubator skupiający się nie tylko na produktach, ale na odnawialnych źródłach energii, nowych technologiach oraz sposobach pakowania produktu. Tyson Foods, jeden z największych na świecie koncernów mięsnych, inwestuje globalnie w spółki produkujące mięso na każdym etapie rozwoju i w alternatywne źródła protein. Danone do 2020 chce zainwestować przez swój wehikuł w 25 spółek - mówi Ludwig.

Ekspertka wskazuje, że duże globalne spółki jak Unilever, Nestle czy Heinz często są tak skupione na krótkoterminowych zyskach czy uniwersalizacji podejścia do produktu, że nie nadążają za tym co jest modne i za tym jak zmieniają się preferencje konsumentów.

- Jednym z rozwiązań jest kupienie kogoś, kto to rozwiązanie ma. Powoduje to oszczędność czasu, pieniędzy i szybko widoczne rezultaty. Fuzje i przejęcia to nie tylko sposób na to żeby nadążyć za trendami, ale także narzędzie do szybkiego zwiększania udziału w rynku, przeprowadzenia integracji pionowej, pozyskania dodatkowego ogniwa w łańcuchu produkcji oraz lepszy dostęp do dystrybucji - dodaje.

więcej informacji:

branża mięsna RSS ALERT    /    drobiarstwo RSS ALERT    /    branża drobiarska RSS ALERT    /    Magdalena Ludwig RSS ALERT    /    BGŻ BNP Paribas RSS ALERT    /    fuzje i przejęcia w branży mięsnej RSS ALERT    /    fuzje i przejęcia RSS ALERT    /    Tyson Foods RSS ALERT    /    Konspol RSS ALERT    /    SuperDrob RSS ALERT    /    Tasomix RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.218.53
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.