Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Ekspertka: Branża mięsna nie powinna oglądać się na działania aktywistów

- Branża mięsna powinna natomiast skoncentrować się na własnym pozytywnym, merytorycznym przekazie. I nie oglądać się na działania aktywistów. Racje obydwu stron są tak sprzeczne ze sobą, że o żadnym porozumieniu nie może być mowy - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Ewelina Radowicz, CEO, Head of Public Relations w agencji Pitted Cherries.

Ekspertka: Branża mięsna nie powinna oglądać się na działania aktywistów

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 24-10-2019, 09:07

Ekspertów z branży PR poprosiliśmy o ocenę sposobu komunikacji branży mięsnej z konsumentem i aktywistami. Przypomnijmy, że na październikowej konferencji prasowej 12 organizacji związanych z rolnictwem i produkcją zwierzęcą wystawiło dwóm organizacjom pozarządowym faktury na blisko 170 mld zł. (czytaj więcej)

W ocenie Eweliny Radowicz to bardzo dobrze, że branża mięsna wychodzi z inicjatywą i zwraca uwagę m.in. na sumy pieniężne, które przemysł mięsny generuje dla budżetu.

- Prezentowanie merytorycznych argumentów w komunikacji PR-owej jest zawsze wartościowe, zawsze ma sens. I to zdecydowanie popieram. Pytanie tylko czy "zaczepna" forma podania tych informacji odniosła zamierzony skutek? Wyprowadzając atak, zawsze trzeba się liczyć z kontratakiem. Odniosłam wrażenie, że dla organizacji walczących o prawa zwierząt (w tym przypadku stowarzyszenia "Otwarte klatki") dodało to tylko paliwa, przysłowiowego wiatru w żagle. Ich odpowiedź okazała się równie mocna i nośna PR-owo. Cios za cios - mówi.

W ocenie ekspertki stawką w tej walce jest to, co myśli przeciętny Kowalski.

- W tym starciu padł remis. Kowalski usłyszał, że branża mięsna generuje potężne sumy dla budżetu, ale z drugiej strony usłyszał o ciemnej stronie medalu - o kosztach. Jeśli chodzi o przekaz, to organizacje prozwierzęce mają ułatwione zadanie i otwartą drogę do prowadzenia chwytającej za serce komunikacji. Dużo prościej jest odwołać się do emocji, akcentować mocne przekazy z ferm zwierząt, epatować ich cierpieniem poprzez zdjęcia, reportaże. To działa na emocje, jest mocne, bardziej zapamiętywane - dodaje.

Radowicz jest zdania, że branża mięsna nie powinna wikłać się w otwarte konfrontacje, ponieważ ciężko jej będzie wybronić tak silne emocjonalnie zarzuty.

- To jest walka z góry skazana na przegraną. Po co w ogóle do niej podchodzić? Branża mięsna powinna natomiast skoncentrować się na własnym pozytywnym, merytorycznym przekazie. I nie oglądać się na działania aktywistów. Racje obydwu stron są tak sprzeczne ze sobą, że o żadnym porozumieniu tu nie może być mowy. Otwarta konfrontacja bardziej zaszkodzi branży, niż przekona kogokolwiek - podsumowuje.

Więcej na temat walki o emocje konsumenta toczonej przez prozwierzęcych aktywistów z branżą mięsną w naszym tekście z cyklu "Mięso na wtorek":

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Ewelina Radowicz RSS ALERT    /    Pitted Cherries RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    wegetarianie RSS ALERT    /    PR RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Tom 2019-10-24 13:50:54
    Bardzo sensowne, branża mięsna nie powinna działać infantylnie. Ostatni tzw rachunek wystawiony organizacją ekologicznym to niewypał. Ciekawe kto wymyślił tą formę komunikacji ....

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.56.104
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.