Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Ekspertka: Branża mięsna nie przekona niczym zagorzałych wegetarian

- Zagorzałych fanów wegetarianizmu i weganizmu nie przekonamy niczym. Zagorzałych mięsożerców również nie ma do czego przekonywać. Pozostaje grupa pośrodku, mająca neutralny stosunek do mięsa - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Monika Czaplicka, szefowa agencji social media Wobuzz.

Ekspertka: Branża mięsna nie przekona niczym zagorzałych wegetarian
Monika Czaplicka, fot. Zosia Puszcz Bugalow Photography

Monika Czaplicka wskazuje, że producentom mięsa ciężko jest walczyć z ekologami na ich własnym polu.

- Z punktu widzenia etyki, dobra planety itd. hodowla mięsa jest faktycznie nie najlepsza i zdecydowanie nie uzasadnia istnienia przemysłowego poziomu hodowli. Prawdopodobnie nie istnieją wartości, którymi można przekonać.. no właśnie - kogo? Zagorzałych fanów wegetarianizmu i weganizmu nie przekonamy niczym. Zagorzałych mięsożerców również nie ma do czego przekonywać - dodaje.

W ocenie ekspertki branża mięsna i aktywiści prozwierzęcy toczą dziś walkę o konsumentów znajdujących się "pośrodku", którzy mają neutralny stosunek do mięsa.

- Mogą zostać przekonani, że opcja wege jest zdrowa, ekologiczna i dobra. Możemy z nimi rozmawiać o zdrowiu i wpływie mięsa, ale nie jest to proste. Przy aksjologii ekologicznej i etycznej niestety producenci mięsa nie mają szans - ocenia.

Czaplicka skomentowała także fakturę na 170 mld zł, którą branża mięsa, wraz z hodowcami wystawiła dwóm organizacjom prozwierzęcym. (czytaj więcej)

- Problemem tej faktury jest fakt, że jest niezrozumiała. Ta kwota obejmuje co? Koszt branży? Koszt ekologii? Sumę zarobków wszystkich firm? To pierwszy błąd. W czasie, kiedy producenci mięsa operują niezrozumiałą liczbą, ekolodzy nie wykorzystują samych wartości. Mówią, że: "(...) przemysłowa hodowla zwierząt odpowiedzialna jest za 14,5% wszystkich gazów cieplarnianych emitowanych do atmosfery – to więcej, niż całość emisji powodowanej światowym transportem." Bazują na prostym skojarzeniu - samochody tworzą efekt cieplarniany. I nagle dowiadujemy się, że hodowla jest bardziej szkodliwa. Łatwo nam zastąpić i zapamiętać. Teraz, jeśli pojawi się temat zmian klimatycznych - duża szansa, że czytelnik tego oświadczenia (niezależnie od jego poglądów), będzie pamiętał, że hodowla jest bardziej szkodliwa niż auta - dodaje.

W ocenie ekspertki odnoszenie się przez branżę do pieniędzy zostało skutecznie zwalczone w odpowiedzi aktywistów.

- Przedstawiono kontr-koszty. Dodatkowo spowodowało to konflikt wartości: oto ekolodzy walczą o dobro zwierząt, etykę, dobro planety a ci źli hodowcy patrzą tylko na pieniądze i nabijanie sobie portfeli - podsumowała.

Więcej na temat walki o emocje konsumenta toczonej przez prozwierzęcych aktywistów z branżą mięsną w naszym tekście z cyklu "Mięso na wtorek":

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Monika Czaplicka RSS ALERT    /    Wobuzz RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    wegetarianizm RSS ALERT    /    weganizm RSS ALERT

KOMENTARZE (6)

  • Luk 2019-10-31 13:00:43
    A po co ma przekonywać?? Wystarczy taka ilość konsumentów jaka jest, a sięganie po 2%rynku, bez sensu.
  • JAREK 2019-11-01 16:32:22
    Nie trzeba być ekspertem , żeby napisać , że zagorzałych zwolenników mięsa lobby wegetariańskie też nie przekona
  • Olek 2019-11-02 11:17:31
    Branża mięsna patrzy tylko na pieniądze i nabijanie sobie portfeli . Etyka w branży mięsnej ? mordownia zwierząt by firma miała nowe auto dom itp bzdety. Zatruwanie środowiska ? ciiiiii!!! szzszzzszzzzzzz! nie wolno mówić o odpadach. Młodzi wybierają zdrowie fitness wege żywienie . Zamiast chemicznego mięcha raka i przedwczesnej starości z mięcha.
    • Ja 2019-11-05 08:37:32
      Taaa, a inne branże to działają charytatywnie. Producenci warzyw i owoców sprzedają ludziom płody rolne naszpikowane środkami ochrony roślin.
  • Kamil 2019-11-05 22:46:09
    Ciekawe, na jakiej podstawie - ta pani została uznana za ekspertkę? Bo prowadzi agencję social media? To czyni z niej ekspertkę?
  • Lena 2019-11-19 15:30:53
    Inny aspekt tej sprawy to to, że ludzie po prostu jedzą mięsa mniej, a na wegetarianizm nie muszą przechodzić. Jednym słowem spada konsumpcja na głowę.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.56.104
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.