Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Euro 2012 szansą na promocję wędlin?

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 01-07-2010, 13:12
Euro 2012 szansą na promocję wędlin?

Polski Klaster Mięsny już dziś myśli, jak wykorzystać Euro 2012, czyli przyjazd setek tysięcy gości z zagranicy na mistrzostwa futbolowe, do promowania wspólnej marki najlepszych polskich wędlin. Myśli też o tym, jak wesprzeć się przy tym funduszami krajowymi i unijnymi, aby efekt był spektakularny.

- Zdajemy sobie sprawę, że lepsza okazja w najbliższych dziesięcioleciach może już się nam nie zdarzyć, dlatego chcemy ją jak najlepiej wykorzystać - mówi Bogusław Barański, dyrektor Klastra. - Chcemy pokazać konsumentom z zagranicy, że tak jak Francja ma najlepsze sery, tak Polska ma najlepsze wędliny. Rozpoczęcie naszych przygotowań do kampanii promocyjnej na 2 lata przed mistrzostwami tylko dowodzi, że chcemy zrobić to solidnie i profesjonalnie. Skoro już dziś sieć Biedronka pomyślała o swojej promocji na Euro 2012, stając się strategicznym sponsorem polskiej reprezentacji, to i my jako zorganizowana grupa producentów nie powinniśmy zasypiać gruszek w popiele - dodaje.

Klaster już teraz szuka w tym celu zarówno dźwigni finansowych, jak i efektów synergii z innymi grupami z pokrewnych branż spożywczych. Chodzi o przygotowanie spójnej strategii, która "uderzeniowo" ukazałaby innym krajom największe atuty polskiego przemysłu spożywczego.
Klaster jako grupa producentów zwrócił się na przykład do Agencji Rynku Rolnego z pomysłem stworzenia pakietu promocyjnego, gdzie obok polskich wędlin premium mogłyby znaleźć się jeszcze inne charakterystyczne dla polskiej tradycji produkty, takie jak polska wódka, polskie miody pitne, czy też polska dziczyzna, itp.

Zarząd Polskiego Klastra Mięsnego zwrócił się też ostatnio do Ministra Gospodarki o wzięcie pod uwagę branży wędliniarskiej przy ostatecznym ustalaniu listy branż przewidzianych do promocji w ramach działania 6.5. "Promocja polskiej gospodarki". Chodzi o duże pieniądze unijne. Starać się o nie będą mogły właśnie zorganizowane grupy producentów, które przygotują ciekawe programy promocyjne. Na jedną branżę przewidziana pula wsparcia może wynieść około 12 mln zł. Potencjalnie apogeum ich wykorzystania może przypaść właśnie na Euro 2012. - Zdajemy sobie sprawę, że Ministerstwo Gospodarki bardziej zwraca uwagę na branże inne niż spożywcze, mając na względzie fakt, że formalnie przemysł spożywczy podlega Ministrowi Rolnictwa - mówi Bogusław Barański - jednak w świetle obowiązujących regulacji unijnych i krajowych branża spożywcza, poza naprawdę nielicznymi przypadkami szczególnymi, może być bez przeszkód wspierana przez Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka na równi z innymi branżami.

- Liczymy na dostrzeżenie przez Ministerstwo Gospodarki, że przemysł spożywczy - a w tym przemysł mięsny - to jedna z kluczowych gałęzi gospodarki polskiej o niezwykle dużym potencjale eksportowym i wizerunkowym. Polska dysponuje w tym zakresie co najmniej kilkoma "perełkami", na których można stosunkowo łatwo zbudować bardzo pozytywny image naszej gospodarki i kraju, no i jeszcze bardziej rozwinąć eksport - zauważa dyrektor Klastra. - Mamy taką nadzieję tym bardziej, że obecny minister gospodarki, jak chyba żaden inny piastujący tę funkcję wcześniej, rozumie rangę i zna mocne strony przemysłu rolno-spożywczego - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Wójt 03-07-2010, 11:09:
Wspólna marka to bujda na resorach - jak wszyscy będa mogli ją produkować to jej warość będzie = 0. No chyba że Klaster Polski myśłi w swojej wspólnej marce, a to zmienia postać rzeczy!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH