Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Europejscy drobiarze chcą oznakowania mięsa pochodzącego spoza UE

- Opowiadamy się za tym, żeby wszystkie produkty zawierające mięso drobiowe
były oznaczane jako pochodzące z Unii Europejskiej lub spoza UE, wraz z podaniem nazwy kraju, w przypadku, gdy mięso nie pochodzi z UE - mówił Paul Lopez, prezydent a.v.e.c., organizacji reprezentującej przemysł drobiarski w UE.

Europejscy drobiarze chcą oznakowania mięsa pochodzącego spoza UE

W dniach 21-23 września 2017 r. w Helsinkach odbyła się doroczna konferencja a.v.e.c. - organizacji reprezentującej przemysł drobiarski w Unii Europejskiej. W zjeździe wzięło udział ponad 130 delegatów reprezentujących wszystkie obszary przemysłu drobiarskiego.

Paul Lopez, prezydent a.v.e.c., przedstawił ogólną sytuację w sektorze mięsa drobiowego. Zwrócił uwagę na fakt, że pomimo że bilans handlu drobiem przez UE jest dodatni pod względem ilościowym, to jego wartość jest ujemna.

- Istnieje zatem potrzeba, aby producenci drobiu w UE eksportowali więcej wysokiej jakości produktów. Ponieważ firmy z obszaru UE muszą przestrzegać bardzo wysokich standardów
dobrostanu zwierząt, bezpieczeństwa żywności i ochrony środowiska, sektor napotyka na dodatkowe koszty w porównaniu z krajami trzecimi, którzy nie muszą przestrzegać identycznego prawodawstwa - dodał.

Szef a.v.e.c. wyraził także głębokie zaniepokojenie faktem, że ​​już 25 proc. mięsa drobiowego  spożywanego w UE pochodzi z krajów trzecich. W ocenie Lopeza, niedawne incydenty związane z  nadużyciami finansowymi w Brazylii wskazały na potrzebę ustanowienia przez UE lepszego systemu kontroli mięsa drobiowego przywożonego z państw trzecich.

- Ma to kluczowe znaczenie dla zapewnienia konsumentów w UE, że import mięsa drobiowego spełnia te same standardy, co mięso drobiowe produkowane w UE. Wymogi "równoważności" dotyczące krajów trzecich nie odzwierciedlają wszystkich standardów, których producenci z UE muszą przestrzegać w systemie "od pola do stołu". Dlatego a.v.e.c. wzywa do przestrzegania identycznych norm w całym łańcuchu dostaw żywności - dodał.

Lopez zgłosił postulat, że, biorąc pod uwagę  wspomniane zróżnicowane traktowanie, konsumenci UE muszą zostać poinformowani o pochodzeniu mięsa przywożonego z krajów trzecich.

- Dlatego też a.v.e.c. opowiada się za tym, żeby wszystkie produkty zawierające mięso drobiowe
były oznaczane jako pochodzące z UE lub spoza UE wraz z nazwą kraju, w przypadku, gdy mięso nie pochodzi z UE - dodał.

W kontekście Brexitu Lopez wyraził pogląd, że należy utrzymać status quo i utrzymać istniejące przepływy handlowe po wyjściu Wielkiej Brytanii z UE.

Szef a.v.e.c. wskazał, że dziś to Azja jest najbardziej perspektywicznym rynkiem dla europejskiego sektora drobiarskiego. Jego zdaniem popyt w Azji i Europie uzupełniają się wzajemnie. Dlatego też a.v.e.c. poprosił o wsparcie Komisji Europejskiej w otwarciu chińskich rynków, na których istnieje silny popyt na produkty mniej chętnie wybierane przez konsumentów z UE.

więcej informacji:

A.V.E.C. RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    drób 2017 RSS ALERT    /    grypa ptaków RSS ALERT    /    ptasia grypa RSS ALERT    /    Paul Lopez RSS ALERT    /    rynek drobiu 2017 RSS ALERT    /    rynek drobiu RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.90.12.112
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.