Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Farmio: Jaja z chowu klatkowego nie znikną zupełnie z rynku

- Jaja klatkowe nie znikną zupełnie z rynku. Wciąż będą używane przez przemysł czy handel tradycyjny. Jajko, nawet z chowu alternatywnego, jest wciąż tanim posiłkiem i nie sądzę żeby nastąpiło jakieś mocne tąpnięcie w zakresie spożycia jaj przez konsumentów - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Artur Węgłowski, wiceprezes zarządu Farmio SA.

Farmio: Jaja z chowu klatkowego nie znikną zupełnie z rynku
Artur Węgłowski, wiceprezes zarządu Farmio SA, fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz, portalspozywczy.pl
Data: 19-07-2019, 09:36

Artur Węgłowski przypomina, że w Polsce zakupy ekonomiczne stanowią wciąż ważny wyróżnik.

- Gdyby dzisiaj wykasować ze sprzedaży wszystkie jaja klatkowe, spożycie na pewno by spadło. Natomiast jeśli będzie to następować płynnie z roku na rok, nie powinno się to odbyć kosztem spożycia. Na pewno potrzeba edukacji, kreowania świadomości i czasu. Nie wierzę w 2025 rok. Cały proces z pewnością przeciągnie się w czasie, ale będzie postępował - mówi.

W ocenie wiceprezesa Farmio jaja klatkowe nie znikną zupełnie z rynku.

- Wciąż będą używane przez przemysł czy handel tradycyjny. Jajko, nawet z chowu alternatywnego, jest wciąż tanim posiłkiem i nie sądzę żeby nastąpiło jakieś mocne tąpnięcie w zakresie spożycia jaj przez konsumentów. To nie będzie rewolucja tylko ewolucja - dodaje.

Węgłowski zwraca uwagę, że presja na odchodzenie od jaj z chowu klatkowego nie powstała w Polsce, tylko w Europie Zachodniej.

- Niektórzy producenci chcą wykorzystać to zjawisko żeby być pierwszym i mieć co powiedzieć marketingowo. To dobrze, bo obie strony się uzupełniają a cel jest ten sam. Im więcej producentów będzie dołączać, tym lepiej. Podobnie było z produktami bez GMO. My to zapoczątkowaliśmy, a teraz dołączają inni producenci np. z branży mleczarskiej. Świadomość pewnych zjawisk jest coraz większa, co przynosi korzyść dla konsumentów i producentów, którzy jako pierwsi podjęli tę próbę.

Na nasze pytanie czy nie lepiej jednak byłoby edukować konsumentów na temat wykorzystywania antybiotyków czy GMO w produkcji drobiarskiej niż po prostu napisać, że nasz produkt ich nie zawiera nasz rozmówca odpowiedział: Oczywiście edukacja jest bardzo ważna. Niestety jest też bardzo kosztowna.

Branża nas nie kocha, ale nasza strategia procentuje - Przeczytaj pełną treść naszej rozmowy z Arturem Węgłowskim.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Farmio RSS ALERT    /    Artur Węgłowski RSS ALERT    /    jaja RSS ALERT    /    jaja 2019 RSS ALERT    /    jaja klatkowe RSS ALERT    /    jaja z wolnego wybiegu RSS ALERT    /    rynek jaj w Polsce RSS ALERT    /    GMO RSS ALERT    /    spożycie jaj RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.13.39
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.