Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Farmio: Na odejściu sieci od jaj z chowu klatkowego możemy wygrać więcej niż inni (wideo)

- Już dziś w strukturze sprzedaży Farmio 60 proc. obrotów generowanych jest przez jaja z chowów alternatywnych. Uważam, że gdyby sieci handlowe wymusiły na branży odejście od chowu klatkowego, moglibyśmy na tym więcej wygrać niż inni. Proces ten może być jednak spowolniony z uwagi na wymagającą dużych nakładów reorganizację całej hodowli jaj w Polsce - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Artur Węgłowski, wiceprezes i dyrektor zarządzający Farmio.

Farmio: Na odejściu sieci od jaj z chowu klatkowego możemy wygrać więcej niż inni (wideo)
Artur Węgłowski, wiceprezes i dyrektor zarządzający Farmio, fot. PTWP

Artur Węgłowski jest zdania, że, wbrew opiniom części przedstawicieli branży, w sklepach nie zabraknie jaj w okresie przedświątecznym.

- Moim zdaniem jest to zbyt daleko idąca, pesymistyczna wizja. Zawirowania na rynku unijnym, które mają swoje źródło w Holandii, gdzie stosowano niedozwolone środki, zaburzyły balans między podażą a popytem. W związku z tym ceny poszybowały w górę i to widać na półkach. Przepływ tego towaru spowodował, że eksport się zwiększył, wobec czego tego jajka na półkach jest nieco mniej. Natomiast żaden z hodowców ani żadna sieć nie pozwoli sobie na to żeby nie mieć takiego produktu na rynku i to jeszcze przed świętami, które są szczytem sprzedażowym ze względu na ich długość. Wbrew pozorom to nie Wielkanoc a święta Bożego Narodzenia są okresem największego popytu na jajka - dodał.

 

Wiceprezes Farmio przyznał, że firma dynamicznie rozwija sprzedaż drobiowego mięsa świeżego.

- Podobnie jak w przypadku jajek, rozpoczęliśmy trend generycznych produktów, poprzez ubrandowienie tego segmentu. Wpisujemy się w trend produktów prozdrowotnych, funkcjonalnych z wartością dodaną, ponieważ produkujemy mięso drobiowe z wyeliminowaniem użycia jakichkolwiek antybiotyków. Ta wartość dodana powoduje, że za ten produkt trzeba zapłacić więcej, ale jest duże grono klientów, którzy są w stanie płacić więcej za taki produkt. Ten trend jest mocny nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. Dlatego nasze inwestycje w zakład ubojowy poszły w kierunku technologii, żeby móc dostarczyć produkt najwyższej jakości. Moje hasło "lepiej być pierwszym niż lepszym" cały czas się sprawdza i myślę, że będąc w długofalowym trendzie na żywność prozdrowotną, będziemy z niego korzystać - dodał.

Węgłowski jest zdania, że Farmio może skorzystać na procesie odchodzenia sieci handlowych w Polsce od jaj z chowu klatkowego.

- Byłaby to dla nas szansa. Świadomy konsument, który szuka produktów z wartościami dodanymi, w przypadku jajek szuka tej wartości w chowach alternatywnych. W perspektywie ok. 10 lat trzeba będzie przestawić hodowlę z chowu klatkowego na chowy alternatywne, co wymaga nie tylko inwestycji, ale jest bardzo trudne dla rolnika jeśli chodzi o aspekt zdrowotny hodowli. Uważam, że gdyby sieci handlowe wymusiły na branży odejście od chowu klatkowego, moglibyśmy na tym więcej wygrać niż inni. Proces ten może być jednak spowolniony z uwagi na niezwykle kosztowną reorganizację całej hodowli jaj w Polsce. W niektórych krajach zachodnich struktura hodowli wygląda tak, że połowa odbywa się w chowach alternatywnych. W Polsce obecnie wciąż mamy dużą przewagę hodowli klatkowych - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Farmio RSS ALERT    /    Artur Węgłowski RSS ALERT    /    jaja RSS ALERT    /    jaja 2017 RSS ALERT    /    ceny jaj RSS ALERT    /    ceny jaj 2017 RSS ALERT    /    Boże Narodzenie RSS ALERT    /    jaja z chowu klatkowego RSS ALERT    /    jaja z chowu ściółkowego RSS ALERT    /    jaja klatkowe RSS ALERT    /    rynek jaj RSS ALERT    /    rynek jaj w UE RSS ALERT    /    rynek jaj w Polsce RSS ALERT    /    Forum Rynku Spożywczego i Handlu RSS ALERT    /    FRSiH 2017 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.205.211.87
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.