Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Farmio: O konsumenta nie walczymy ceną

- Jako że stanowimy praktycznie jedyny brand na rynku w kategoriach mięsa drobiowego i jaj, mało rozmawiamy z sieciami o cenach. To no-name’owe produkty podlegają notorycznej amplitudzie popytowo-podażowej, co przekłada się na częste zmiany cen. My próbujemy trzymać jedną cenę w całym roku, chyba że pojawiają się ekstremalne zjawiska, które powodują zachwianie rynku - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Artur Węgłowski, wiceprezes zarządu Farmio SA.

Farmio: O konsumenta nie walczymy ceną
Artur Węgłowski, wiceprezes zarządu Farmio SA, fot. PTWP

Artur Węgłowski wskazuje, że Farmio stara się utrzymywać stałą cenę produktów w całym roku.

- Próbujemy trzymać jedną cenę w całym roku, chyba że pojawiają się ekstremalne zjawiska, które powodują zachwianie rynku. Nie walczymy aspektem cenowym o konsumenta. Przy takiej polityce cenowej notujemy wzrosty rzędu 20-30 proc. i to nas satysfakcjonuje - mówi.

Firma nie dywersyfikuje działalności poprzez produkcję pod markami własnymi sieci.

- Nie zamierzamy tego robić. Przyjęliśmy strategię żeby nasze wyróżniki i wartości dodane nie były powielane przez konkurencję - mówi Węgłowski.

Wiceprezes Farmio wskazuje, że Farmio przez ostatnia dwa lata skupiało się na produkcji mięsa standardowego.

- Przez to byliśmy mniej aktywni w komunikacji do konsumenta. Dużo działo się za to jeśli chodzi o działania handlowe. Co roku notujemy nieprzerwanie wzrosty sprzedaży jaj i drobiu o 20-30 proc. i przez ostatnie dwa lata, mimo mniejszej aktywności komunikacyjnej, ta tendencja nie zmieniła się. Jest to spowodowane po pierwsze mądrą aktywnością na poziomie promocji handlowych, ale przede wszystkim silnym i mocnym trendem konsumenckim na produkty prozdrowotne i funkcjonalne z wartością dodaną. Byliśmy prekursorem tego zjawiska w Polsce i to dzisiaj owocuje. Poza tym Polacy mają dziś nieco grubszy portfel, przez co stać ich na to żeby kupować produkty najwyższej jakości. Ewidentnie nasza koncepcja i trend konsumencki spotkały się, co owocuje dużymi wzrostami - mówi.

W 2019 r. Farmio będzie skupiać się na wykorzystaniu w stu procentach zdolności technologicznych obu zakładów.

- Później wrócimy do tematów brandowych, co będzie oznaczało także rozszerzenie marki Farmio na różne inne subkategorie wykorzystujące surowiec mięsny lub jajeczny. Weki są kategorią, o której konsumenci nie mają najlepszej opinii, ponieważ na rynku znajduje się wiele produktów słabej jakości. My zrobiliśmy produkt premium - najwyższej jakości wek w słoiku. Obecnie przeprowadzamy badania żeby zobaczyć jaki jest odbiór konsumencki. Testy ruszyły w grudniu i zamierzamy je kontynuować do końca wakacji. Jeśli wyniki będą dobre, wprowadzimy weki do wszystkich sieci - mówi Węgłowski.

Branża nas nie kocha, ale nasza strategia procentuje - Przeczytaj pełną treść naszej rozmowy z Arturem Węgłowskim.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Farmio RSS ALERT    /    Artur Węgłowski RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    drób 2019 RSS ALERT    /    jaja RSS ALERT    /    jaja 2019 RSS ALERT    /    marki własne RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    pasztety RSS ALERT    /    pasztet RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.88.156.58
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.