Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Firma Jawo zaopatrzy w japońskie pierogi goyza cały rynek Unii Europejskiej

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 06-10-2014, 11:53
Firma Jawo zaopatrzy w japońskie pierogi goyza cały rynek Unii Europejskiej

Częstochowska firma Jawo 3 października 2014 roku zawiązała w Polsce spółkę joint venture z japońskim gigantem spożywczym Ajinomoto Frozen Foods. Nowy podmiot nosi nazwę Ajinomoto Jawo. Częstochowska firma w ramach nowego podmiotu zaopatrywać będzie w japońskie pierogi goyza cały rynek Unii Europejskiej.

W kwietniu 2015 r. planowane jest uruchomienie nowego zakładu produkcyjnego w Częstochowie, na początek z linią do produkcji pierogów. Planowane zatrudnienie to 40 osób. Po podpisaniu umowy rozpocznie się montaż nowej linii produkcyjnej, zakupione zostaną specjalistyczne maszyny, a po nowym roku ruszy rekrutacja pracowników, którzy następnie przejdą odpowiednie szkolenia.

W marcu zaplanowane są próby technologiczne, a od kwietnia rozpocznie się właściwa produkcja. Nowa spółka zainwestuje w zakup maszyn i urządzeń ok. 8 milionów zł.

Obie spółki podpisały umowę o współpracy w maju 2013 roku. Latem tego samego roku Jawo uruchomiło specjalną linię produkcyjną i rozpoczęło produkcję gyozy czyli japońskich pierogów z farszem drobiowo-warzywnym na rynek całej Unii Europejskiej - głównie do Francji, Wielkiej Brytanii i Niemiec, czyli tam, gdzie kuchnia japońska cieszy się dużym powodzeniem.

Ponieważ rynek japońskiej żywności szybko się rozwija i za zeszły rok osiągnął dwucyfrowe wzrosty, zapadła decyzja - mimo trwającej współpracy produkcyjnej między firmami - o otwarciu wspólnego przedsiębiorstwa, które będzie produkcyjną furtką na całą UE.

Bazując na aktualnym kontrakcie z Jawo, Ajinomoto Frozen Foods nie byłoby w stanie sprostać szybko rosnącemu zapotrzebowaniu. Japońska spółka uruchamiając produkcję w Polsce potwierdza, że traktuje Unię Europejską jako jeden z najważniejszych dla siebie rynków zbytu, zaraz po rynku północnoamerykańskim.

Ajinomoto zamierza zwiększyć docelowo zarówno udziały w ryku, jak i sprzedaż produktów w UE do poziomu 36,5 milionów dolarów w 2016 roku, co stanowi ponad dwukrotność sprzedaży osiągniętej w roku 2013, wynoszącej niemal 15,5 miliona dolarów.

W ramach wspólnego przedsięwzięcia Jawo skupi się na produkcji japońskich pierogów, Ajinomoto Frozen Foods będzie udzielać wsparcia technologicznego poprzez prowadzenie prac badawczych w centrum badań i rozwoju nad nowymi produktami. Japońska firma ma nadzieję, że wyniki pracy w centrum R&D pozwolą rozwinąć nie tylko etniczny rynek żywności azjatyckiej w sektorze HoReCa, ale także umożliwią szerokie zaistnienie tych produktów na rynku sprzedaży detalicznej. Natomiast sprzedaż produkowanej w Jawo gyozy na rynek całej Unii Europejskiej będzie obsługiwana przez Ajinomoto Foods Europe z siedzibą w Paryżu.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH