REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Firma Jawo zaopatrzy w japońskie pierogi goyza cały rynek Unii Europejskiej

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 06-10-2014, 11:53
Firma Jawo zaopatrzy w japońskie pierogi goyza cały rynek Unii Europejskiej

Częstochowska firma Jawo 3 października 2014 roku zawiązała w Polsce spółkę joint venture z japońskim gigantem spożywczym Ajinomoto Frozen Foods. Nowy podmiot nosi nazwę Ajinomoto Jawo. Częstochowska firma w ramach nowego podmiotu zaopatrywać będzie w japońskie pierogi goyza cały rynek Unii Europejskiej.

REKLAMA

W kwietniu 2015 r. planowane jest uruchomienie nowego zakładu produkcyjnego w Częstochowie, na początek z linią do produkcji pierogów. Planowane zatrudnienie to 40 osób. Po podpisaniu umowy rozpocznie się montaż nowej linii produkcyjnej, zakupione zostaną specjalistyczne maszyny, a po nowym roku ruszy rekrutacja pracowników, którzy następnie przejdą odpowiednie szkolenia.

W marcu zaplanowane są próby technologiczne, a od kwietnia rozpocznie się właściwa produkcja. Nowa spółka zainwestuje w zakup maszyn i urządzeń ok. 8 milionów zł.

Obie spółki podpisały umowę o współpracy w maju 2013 roku. Latem tego samego roku Jawo uruchomiło specjalną linię produkcyjną i rozpoczęło produkcję gyozy czyli japońskich pierogów z farszem drobiowo-warzywnym na rynek całej Unii Europejskiej - głównie do Francji, Wielkiej Brytanii i Niemiec, czyli tam, gdzie kuchnia japońska cieszy się dużym powodzeniem.

Ponieważ rynek japońskiej żywności szybko się rozwija i za zeszły rok osiągnął dwucyfrowe wzrosty, zapadła decyzja - mimo trwającej współpracy produkcyjnej między firmami - o otwarciu wspólnego przedsiębiorstwa, które będzie produkcyjną furtką na całą UE.

Bazując na aktualnym kontrakcie z Jawo, Ajinomoto Frozen Foods nie byłoby w stanie sprostać szybko rosnącemu zapotrzebowaniu. Japońska spółka uruchamiając produkcję w Polsce potwierdza, że traktuje Unię Europejską jako jeden z najważniejszych dla siebie rynków zbytu, zaraz po rynku północnoamerykańskim.

Ajinomoto zamierza zwiększyć docelowo zarówno udziały w ryku, jak i sprzedaż produktów w UE do poziomu 36,5 milionów dolarów w 2016 roku, co stanowi ponad dwukrotność sprzedaży osiągniętej w roku 2013, wynoszącej niemal 15,5 miliona dolarów.

W ramach wspólnego przedsięwzięcia Jawo skupi się na produkcji japońskich pierogów, Ajinomoto Frozen Foods będzie udzielać wsparcia technologicznego poprzez prowadzenie prac badawczych w centrum badań i rozwoju nad nowymi produktami. Japońska firma ma nadzieję, że wyniki pracy w centrum R&D pozwolą rozwinąć nie tylko etniczny rynek żywności azjatyckiej w sektorze HoReCa, ale także umożliwią szerokie zaistnienie tych produktów na rynku sprzedaży detalicznej. Natomiast sprzedaż produkowanej w Jawo gyozy na rynek całej Unii Europejskiej będzie obsługiwana przez Ajinomoto Foods Europe z siedzibą w Paryżu.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH