Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Drób premium chce podbić rynek

  • Autor: Puls Biznesu
  • Data: 04-04-2014, 08:28
Firmy drobiarskie zaczynają budować półkę premium

Mięso drobiowe wygrywało z innymi rodzajami mięsa głównie niską ceną. Tak dalej być nie musi - sygnalizują producenci na łamach "Pulsu Biznesu".

Firmy drobiarskie zaczynają budować półkę premium. We Francji stanowi ona połowę sprzedaży drobiarskiej, na zachodzie Europy - średnio jedną piątą, a w Polsce - niewielki ułamek procentu rynku wartego kilkanaście miliardów złotych - pisze "PB".

Rynkowi eksperci twierdzą, że nadszedł moment, by rozpocząć segmentację rynku. Pojawiła się grupa klientów, którzy chcą zjeść nie tylko dużo i tanio, ale interesuje ich także sam proces produkcji. W efekcie zrobiło się miejsce na rynku dla kurczaka wolno rosnącego, czyli hodowanego dłużej, na większym wybiegu i karmionego nieco inną paszą.

Na sklepowych półkach już pojawiły się produkty premium z importu jak perliczki z Francji. Jeśli krajowi producenci nie zauważą tej rosnącej rynkowej niszy, wypełnią ją zagraniczne zakłady - czytamy w "PB".

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Matt 17-04-2014, 10:45:
Zocha, nie chodzi moim zdaniem tylko o "egzotyczne" dla Polaka ptactwo. Mi się wydaje, że pospolitego kurczaka możne też sprzedać w klasie premium. Dajmy na to Drosed wprowadził, kurczaka zagrodowego, na rosół i młodego koguta. Produkty te są około 50% droższe niż standardowe ale znacznie wyższej jakości. Ja osobiście normalnego bezsmakowego drobiu już nie kupuję. To jest duży rynek. Szczególnie mogą być zainteresowani takim drobiem młodzi rodzice bo tym naszpikowanym hormonami syfem z marketów dzieci, w szczególności małych karmić się nie powinno
  • Zocha 04-04-2014, 10:02:
I nadal nasz konsument chce zjeść dużo, tani i dobrze. Jak tylko opłaci się produkować perliczki to natychmiast znajdą się producenci. Mimo znakomitego pod względem smakowym i dietetycznym mięsa przepiórek japońskich, nie widać ich tuszek w sklepach. Popyt wywołuje podaż, a nie odwrotnie.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 138) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH