Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Firmy spożywcze muszą myśleć o konsekwencjach swoich publikacji w social mediach

- Logicznym jest, że w przypadku branży mięsnej złym pomysłem będzie pokazywanie konsumentom procesu produkcji. Choćby był on najbardziej profesjonalny i spełniał najbardziej rygorystyczne normy. Lepiej postawić na apetyczny content i pokazywanie gotowych dań – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries.

Firmy spożywcze muszą myśleć o konsekwencjach swoich publikacji w social mediach
Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries/ fot. materiały prasowe

Michał Maciejewski zauważa, że rola social mediów w strategiach firm z branży spożywczej, w tym mięsnej, może być różna.

- Każda firma ma inne problemy i wyzwania. Jeśli zaś chodzi o komunikację firm z branży mięsnej w mediach społecznościowych, to moim zdaniem obowiązują tu bardzo podobne zasady, co w przypadku każdej innej branży - mówi.

Jakie to zasady? Po pierwsze i najważniejsze - strategia, a więc: Co chcemy osiągnąć i w jaki sposób? Za pomocą jakich narzędzi? Czy zależy nam na dotarciu do klienta bezpośredniego, a może bardziej interesuje nas budowa wizerunku wśród kupców?

- To tylko kilka przykładowych pytań. Jest ich oczywiście znacznie więcej. Przed przystąpieniem do jakichkolwiek działań powinniśmy znać na nie odpowiedzi. A te mogą być bardzo różne, tak jak różne są firmy - mówi Maciejewski.

Ekspert wskazuje, że warto też mieć przygotowaną tzw. matrycę sytuacji kryzysowych, czyli zbiór procedur, które wdrażamy w sytuacji, gdy pojawi się kryzys.

- Często spotykam się z takim podejściem, że klienci mówią: „chcemy wejść na Facebooka”. Kiedy zadaję pytanie: „po co?”, odpowiadają, że „teraz wszyscy są na Facebooku”. Brakuje refleksji i strategicznej analizy naszej obecności w tym obszarze marketingowym - mówi.

Po drugie, warto postawić na otwartość i dyspozycyjność.

- W przypadku firm z branży mięsnej bardzo ważna jest szybkość reakcji. Konsumenci, którzy np. kupili produkt nie spełniający ich oczekiwań, są bardzo niecierpliwi. Oczekują, że marka odpowie im tu i teraz. Można sprostać tym oczekiwaniom poprzez dyżury poza standardowym czasem pracy. Potrzebny jest do tego oczywiście dodatkowy budżet, ale w przypadku firm z branży mięsnej uważam, że są one przysłowiowym „must have” - nie ukrywa Maciejewski.

Po trzecie - myślmy o konsekwencjach tego, co publikujemy.

- Logicznym jest, że w przypadku branży mięsnej złym pomysłem będzie pokazywanie konsumentom procesu produkcji. Choćby był on najbardziej profesjonalny i spełniał najbardziej rygorystyczne normy. Lepiej postawić na apetyczny content i pokazywanie gotowych dań - mówi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Michał Maciejewski RSS ALERT    /    Pitted Cherries RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    branża mięsna w social media RSS ALERT    /    social media RSS ALERT    /    media społecznościowe RSS ALERT    /    Facebook RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • adam 2018-04-30 13:11:34
    Lubię tego eksperta,jest taki mądry. Pisze też dla Pudelka ???
  • Nie ekspert 2018-05-03 10:39:40
    Ile ten ekspert myślał nad tą prawdą ?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.92.193.89
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.