Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Firmy spożywcze muszą myśleć o konsekwencjach swoich publikacji w social mediach

  • Autor: AT/portalspozywczy.pl
  • Data: 30-04-2018, 10:34
Firmy spożywcze muszą myśleć o konsekwencjach swoich publikacji w social mediach
Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries/ fot. materiały prasowe

- Logicznym jest, że w przypadku branży mięsnej złym pomysłem będzie pokazywanie konsumentom procesu produkcji. Choćby był on najbardziej profesjonalny i spełniał najbardziej rygorystyczne normy. Lepiej postawić na apetyczny content i pokazywanie gotowych dań – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries.

Michał Maciejewski zauważa, że rola social mediów w strategiach firm z branży spożywczej, w tym mięsnej, może być różna.

- Każda firma ma inne problemy i wyzwania. Jeśli zaś chodzi o komunikację firm z branży mięsnej w mediach społecznościowych, to moim zdaniem obowiązują tu bardzo podobne zasady, co w przypadku każdej innej branży - mówi.

Jakie to zasady? Po pierwsze i najważniejsze - strategia, a więc: Co chcemy osiągnąć i w jaki sposób? Za pomocą jakich narzędzi? Czy zależy nam na dotarciu do klienta bezpośredniego, a może bardziej interesuje nas budowa wizerunku wśród kupców?

- To tylko kilka przykładowych pytań. Jest ich oczywiście znacznie więcej. Przed przystąpieniem do jakichkolwiek działań powinniśmy znać na nie odpowiedzi. A te mogą być bardzo różne, tak jak różne są firmy - mówi Maciejewski.

Ekspert wskazuje, że warto też mieć przygotowaną tzw. matrycę sytuacji kryzysowych, czyli zbiór procedur, które wdrażamy w sytuacji, gdy pojawi się kryzys.

- Często spotykam się z takim podejściem, że klienci mówią: „chcemy wejść na Facebooka”. Kiedy zadaję pytanie: „po co?”, odpowiadają, że „teraz wszyscy są na Facebooku”. Brakuje refleksji i strategicznej analizy naszej obecności w tym obszarze marketingowym - mówi.

Po drugie, warto postawić na otwartość i dyspozycyjność.

- W przypadku firm z branży mięsnej bardzo ważna jest szybkość reakcji. Konsumenci, którzy np. kupili produkt nie spełniający ich oczekiwań, są bardzo niecierpliwi. Oczekują, że marka odpowie im tu i teraz. Można sprostać tym oczekiwaniom poprzez dyżury poza standardowym czasem pracy. Potrzebny jest do tego oczywiście dodatkowy budżet, ale w przypadku firm z branży mięsnej uważam, że są one przysłowiowym „must have” - nie ukrywa Maciejewski.

Po trzecie - myślmy o konsekwencjach tego, co publikujemy.

- Logicznym jest, że w przypadku branży mięsnej złym pomysłem będzie pokazywanie konsumentom procesu produkcji. Choćby był on najbardziej profesjonalny i spełniał najbardziej rygorystyczne normy. Lepiej postawić na apetyczny content i pokazywanie gotowych dań - mówi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Nie ekspert 03-05-2018, 10:39:
Ile ten ekspert myślał nad tą prawdą ?
  • adam 30-04-2018, 13:11:
Lubię tego eksperta,jest taki mądry. Pisze też dla Pudelka ???

Zobacz wszystkie komentarze (2)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
  • Polecamy Waszej uwadze transmisje z wybranych sesji #EKG2018. Zapraszamy na YouTube: EEC Poland - bit.ly/2wRSK2O Grupa PTWP - bit.ly/2GjlEsf #EEC2018
    @EECKatowice
  • Jako partnerzy @EECKatowice mieliśmy okazję przeprowadzić panel dyskusyjny o roli młodych w kształtowaniu Europy. Dziękujemy @pherstowski, PROM, MAY, Zwolnieni z Teorii, @ELSAPoland, @aegeewarszawa i @tomanek_robert, rektorowi @UE_Katowice! #EEC2018 #YouthLeadership #YouthVoice https://t.co/57GpHAhcCa
    @EECKatowice - (RT) @AIESECPoland
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 615) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH