Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Firmy spożywcze zbyt mocno przejmują się krytycznymi opiniami na temat swoich produktów

- Mam wrażenie, że firmy spożywcze zbyt mocno przejmują się krytycznymi opiniami na temat swoich produktów. To, że jakiemuś blogerowi nie smakuje nasz tatar, to jeszcze nie koniec świata. Warto podjąć z nim merytoryczną dyskusję, a nie od razu grozić sądem - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries.

Firmy spożywcze zbyt mocno przejmują się krytycznymi opiniami na temat swoich produktów
Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries, fot. mat. pras.

Michał Maciejewski będzie gościem debaty "Superfoods – trend wpisany w idee wellness, fit i eko" podczas Food Show 2018 w Katowicach. WIĘCEJ INFORMACJI NA WWW.FOODSHOW.PL, NA FACEBOOKU ORAZ INSTAGRAMIE!

Maciejewski przypomina sytuację z 2013 roku, kiedy Sokołów zagroził popularnemu blogerowi kulinarnemu, że pozwie go do sądu.

- Chodziło oczywiście o mało przychylną marce wypowiedź. Tym blogerem był Piotr Ogiński, który prowadzi na YouTube kanał "Kocham Gotować". Opublikował on filmy, na których testował tatara i parówki Sokołów. Nie przedstawiały one testowanych produktów w najlepszym świetle. Żądano ich usunięcia pod groźbą procesu. Choć cała sytuacja skończyła się ugodą, „smród” pozostał. Internauci ujęli się za „prześladowanym” blogerem. Mówiono o ograniczaniu wolności wypowiedzi i cenzurowaniu przez markę niewygodnych treści - mówi Maciejewski.

W ocenie naszego rozmówcy kryzys wizerunkowy wyniknął przede wszystkim z przesadzonej reakcji Sokołowa.

- W takich sytuacjach lepsza jest bardziej stonowana reakcja. Po co od razu grozić blogerowi procesem? Innym, często powtarzającym się błędem komunikacyjnym firm z branży mięsnej jest traktowanie kanałów społecznościowych jak ulotki reklamowej. Publikowanie nudnych, produktowych komunikatów - bez pomysłu, polotu i finezji. Przekłada się to oczywiście na niski poziom zaangażowania - dodaje.

Jako pozytywny przykład marki, która skutecznie wykorzystuje potencjał mediów społecznościowych do budowania wizerunku wśród konsumentów, Maciejewski wymienia fanpage marki Berlinki.

- Jest on konsekwentnie prowadzony od 7 lat. Podstawową formą komunikacji z fanami są tu zabawne scenki z parówkami w rolach głównych. Wszystko opiera się na kreatywnej zabawie słowem, dwuznaczności i sprytnych skojarzeniach. Jeśli dorzucimy do tego umiejętne wykorzystanie Real Time Marketingu, to otrzymamy najciekawszy i najbardziej angażujący fanpage marki z branży mięsnej w Polsce. Często podając ten przykład słyszę: no tak, ale to Berlinki, my nie mamy takiej marki, takiego budżetu. Przede wszystkim szukajmy rozwiązań, a nie przeciwności. Berlinki też kiedyś nie miały marki i takiego budżetu - podsumowuje.

Czy branży mięsnej wolno w mediach społecznościowych więcej czy mniej niż innym producentom żywności? Jakie sytuacje kryzysowe czekają na firmy mięsne w social media i jak ich uniknąć? Zapraszamy do lektury analizy w naszej Strefie Premium.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Michał Maciejewski RSS ALERT    /    Pitted Cherries RSS ALERT    /    Sokołów SA RSS ALERT    /    social media RSS ALERT    /    media społecznościowe RSS ALERT    /    branża mięsna w social media RSS ALERT    /    Facebook RSS ALERT    /    blogerzy RSS ALERT    /    blogerzy kulinarni RSS ALERT    /    Piotr Ogiński RSS ALERT    /    Berlinki RSS ALERT    /    marketing w branży mięsnej RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Pedro 2018-03-12 10:39:34
    krytyczna opinia nt produkty to zazwyczaj reklamacja jednego z nich, jeżeli firmy nie mają się nimi przejmować to gościu nie wiesz co to IFS i BRC.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.163.42.154
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.