Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Foods Brothers: Obserwujemy początek boomu na roślinne zamienniki mięsa w Polsce (wywiad)

- Obserwujemy bardzo duży wzrost zainteresowania zamiennikami mięsa. Mamy w Polsce do czynienia z szybko rosnącą grupą świadomych klientów, którzy swoje oczekiwania komunikują bardzo wyraźnie: ma być naturalnie, zdrowo i smacznie. Coraz częściej klienci deklarują ograniczenie spożycia mięsa - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Andrzej Kołosowski, dyrektor zarządzający firmy Foods Brothers, importera i dystrybutora roślinnych zamienników mięsa, marek Beyond Meat i Linda McCartney.

Foods Brothers: Obserwujemy początek boomu na roślinne zamienniki mięsa w Polsce (wywiad)
Andrzej Kołosowski, dyrektor zarządzający Foods Brothers, fot. Foods Brothers

Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
Data: 08-05-2019, 10:44

Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl: Firma Foods Brothers jest importerem i dystrybutorem roślinnych zamienników mięsa, żywności wegetariańskiej i wegańskiej, bezglutenowej i bez laktozy. Jak obecnie z państwa perspektywy wygląda popyt na tego rodzaju produkty w Polsce?

Andrzej Kołosowski, dyrektor zarządzający Foods Brothers: Obserwujemy bardzo duży wzrost zainteresowania produktami z kategorii, które pan właśnie wymienił. Mamy w Polsce do czynienia z szybko rosnącą grupą świadomych klientów, którzy swoje oczekiwania komunikują bardzo wyraźnie: ma być naturalnie, zdrowo i smacznie. Coraz częściej klienci deklarują ograniczenie spożycia mięsa.

Jakie są perspektywy rozwoju tego rynku w najbliższych latach?

Naszym zdaniem rynek roślinnych zamienników mięsa w Polsce dopiero raczkuje. Szacujemy, że będzie się dynamicznie rozwijał w najbliższych latach.

Jeśli spojrzeć na komunikaty prasowe, w polskiej gastronomii widzimy ogromny popyt na zamienniki mięsa. Czy rzeczywiście jest to już znaczący trend w kontekście całego rynku gastronomicznego w Polsce?

Tak to prawda. Zainteresowanie jest coraz większe. Chyba możemy już mówić o początkach boomu w kategorii roślinnych zamienników mięsa w Polsce. Naszą ambicją jest dotrzeć z wysokiej jakości produktami roślinnymi do wegan oraz dać się poznać z najlepszej strony fleksitarianom. Są to ludzie, którzy deklarują znaczne ograniczenie spożycia mięsa poprzez wprowadzanie smacznych, roślinnych zamienników mięsa. Rynek gastronomiczny bardzo dynamicznie podążą za trendem wyznaczonym przez konsumentów i niezwłocznie dostosowuje się ich potrzeb.

Jak do tematu zamienników mięsa podchodzą sieci handlowe w Polsce?

Oferowane przez nas produkty Linda McCartney oraz Beyond Meat to produkty mrożone. Jest to absolutna nowość dla sieci handlowych. Praktycznie tworzymy nową kategorie, której do tej pory nie było. Odnoszę wrażenie, że część sieci nie dowierza jeszcze w ten fakt i obawia się braku zainteresowania produktami roślinnymi wśród swoich klientów. W Wielkiej Brytanii oraz krajach Europy Zachodniej roślinne zamienniki mięsa są w stałej ofercie sklepów cyklicznie umacniając swoją pozycję. Ciekawostką jest to, że np burgery Linda McCartney lub Beyond Meat sprzedawane są na tej samej półce obok mięsa tradycyjnego.

więcej informacji:

Foods Brothers RSS ALERT    /    Beyond Meat RSS ALERT    /    Andrzej Kołosowski RSS ALERT    /    zamienniki mięsa RSS ALERT    /    Linda McCartney RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    wegetarianizm RSS ALERT    /    burgery wegańskie RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Timi 2019-05-10 17:37:52
    Proszę nie zapomnieć o margarynie - świetnie zastępuje masło. Prawda? Mięsa nie da się zastąpić można je tylko podrabiać.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.171.18
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.