Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Foods Brothers: Sieci handlowe w Polsce powinny uwierzyć w zamienniki mięsa

- Oferowane przez nas produkty mrożone to absolutna nowość dla sieci handlowych. Praktycznie tworzymy nową kategorie, której do tej pory nie było. Odnoszę wrażenie, że część sieci nie dowierza jeszcze w ten fakt i obawia się braku zainteresowania produktami roślinnymi wśród swoich klientów - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Andrzej Kołosowski, dyrektor zarządzający firmy Foods Brothers, importera i dystrybutora roślinnych zamienników mięsa, marek Beyond Meat i Linda McCartney.

Foods Brothers: Sieci handlowe w Polsce powinny uwierzyć w zamienniki mięsa
Andrzej Kołosowski, dyrektor zarządzający Foods Brothers, fot. Foods Brothers

Andrzej Kołosowski wskazuje, że w Wielkiej Brytanii oraz krajach Europy Zachodniej roślinne zamienniki mięsa są w stałej ofercie sklepów cyklicznie umacniając swoją pozycję.

- Ciekawostką jest to, że np burgery Linda McCartney lub Beyond Meat sprzedawane są na tej samej półce obok mięsa tradycyjnego. Absolutnie zgadzamy się, że cena dla klientów jest bardzo ważna. Składa się na nią wiele czynników. Na przykład w przypadku Beyond Burger transport prosto z USA. Naszą ambicją jest, aby produkty, które oferujemy były dostępne dla jak najszerszego grona odbiorców. Przykładowo burgery Linda McCartney mogą z powodzeniem konkurować ceną z tradycyjnymi burgerami mięsnymi - dodaje.

Dyrektor zarządzający Foods Brothers wskazuje, że wśród zamienników mięsa liderem rozpoznawalności jest Beyond Burger.

- Jest to produkt znany na całym świecie ze względu na ogromne nakłady finansowe, które przeznaczono na badania i technologię. W ten projekt zaangażował się także Leonardo DiCaprio oraz Bill Gates. Fakt, że efekt jaki uzyskała firma Beyond Meat jest niesamowity, ale nie zapominajmy, że w tej kategorii istnieją też takie marki z doświadczeniem i historią jak właśnie Linda McCartney (założona w 1991 r.), które z powodzeniem dorównują jakością i smakiem liderowi rynku, a są niewątpliwie dużo tańsze. Obie marki reprezentują najwyższe zaawansowanie technologiczne, dlatego struktura i smak do złudzenia przypominają mięso. Inna kwestią jest fakt, że Beyond Meat to aktualnie tylko burger, może niedługo kiełbaska, natomiast w ofercie Linda McCartney jest także: szarpany kurczak, szarpana kaczka, mięso mielone oraz kiełbaski - mówi.

Kołosowski skomentował także działania Komisji i Parlamentu Europejskiego, które zmierzają w stronę zakazu używania nazw typu "wegański burger" jako wprowadzających konsumentów w błąd:

- Jestem bardzo zaskoczony że Parlament Europejski ma czas i zasoby, aby zajmować się tego typu sprawami. Proponuję także aby zajęli się takimi produktami jak np. hot dog oraz gołąbki. Te nazwy też mogą wprowadzać w błąd. Jeżeli przepisy wejdą w życie będziemy musieli dostosować się do zapisów prawa i dostosować opakowania - podsumował.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Foods Brothers RSS ALERT    /    zamienniki mięsa RSS ALERT    /    Beyond Meat RSS ALERT    /    Andrzej Kołosowski RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    weganie RSS ALERT    /    weganizm RSS ALERT    /    wegetarianizm RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.231.21.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.